Gå til innhold

Er LCD dårlige spilleskjermer?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde hos en kompiss, virker som bildene henger litt etter når det går fort..

det kalles ghost det du skriver om, og det er ganske vanlig på billige lcd-skjermer. se etter lcd-skjermer med lav responstid for å ungå mest mulig ghosting.

 

les den fine guiden til oyvind dahle. her lærer du mye om lcd

 

(du har kanskje lest den?)

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke kjøper det billigste, så er LCD omtent likt som CRT i spill, skal selv kjøpe det snart (*Angre seg på CRT kjøp til ny PC*)

spiller du MYE cs eller q3/ut så hold deg laaangt borte fra lcd.

tviler på at forskjellen fra 25ms (som jeg har på min eizo) til 16/20 er noe å rope hipp hurra for..

når jeg fikk lcd gikk hele cs karriæren min i dass:p

spiller ikke noe mer pga denne fitteskjærmen..hehe

er vel egentlig bra det da,så jeg skal ikke klage så veldig:)

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke kjøper det billigste, så er LCD omtent likt som CRT i spill, skal selv kjøpe det snart (*Angre seg på CRT kjøp til ny PC*)

spiller du MYE cs eller q3/ut så hold deg laaangt borte fra lcd.

tviler på at forskjellen fra 25ms (som jeg har på min eizo) til 16/20 er noe å rope hipp hurra for..

når jeg fikk lcd gikk hele cs karriæren min i dass:p

spiller ikke noe mer pga denne fitteskjærmen..hehe

er vel egentlig bra det da,så jeg skal ikke klage så veldig:)

Herregud for en kommentar?!?! jeg spiller da UT2K3 og CS jeg og, på min Samsung Syncmaster Magic 172T, og finnes ikke ghosting i det hele tatt.

 

LCD funker like godt til spilling av kjappe spill som til litt "treigere" spill som f.eks warcraft/starcraft.

 

Skjermen min ligger på 20ms, og som sagt, 0, jeg gjenntar 0 ghosting.

 

Så du kan trygt kjøpe en LCD skjerm, men hold deg unna billigmerkene, de har en tendens til å være dårlige. Som en "billig og bra" skjerm er Hyundai q17(s) et bra valg.

Lenke til kommentar

Som fleste parten har allerede sakt, LCD skjermen blir bare bedre å bedre med tiden, og de nyeste og beste er fullt brukelige til spill, å du vill ikke merke noe fysisk forskjell.

 

men de billige (gamle) kan virke litt "Laggete".

Endret av inSain
Lenke til kommentar

Dette har vært oppe SÅÅÅ mange ganger før, og jeg vil påstå at LCD skjermer holder til 90% av folk som skal spille spill osv..

Personlig spilte jeg veldig mye CS før, 4-5 timer daglig, og da kan jeg ikke si annet enn at min Phillips 21" CRT som kostet over 40k ny knuste min Hyundai Q17 ANYDAY.

 

Men som sagt, LCD har blitt såpass bra at det holder for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...