Gå til innhold

Siemens SXG75 - Skammelig billig?


AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er denne skammelig billig? Under 3 500 kr for en mobil med GPS og 2 megapixel kamera!!

 

Siemens SXG75 i akam sin prisguide.

 

Det eneste jeg lurer litt på er operativsystemet de har brukt. BREW! Er det noen her på forumet med erfairng av dette? Finnes det mye software der ute til det?

 

Har tatt en ferie fra Symbian i et års tid nå, og lurte litt på å gå for Nokia 6680, men denne Siemens Mobilen frister. GPS, 2 Megapixel, FM Radio, MP3 og sync med outlook via Bluetooth eller USB.

 

Ok, kan ha vært litt kjapp på avtrekkeren om radio. Noen som vet hva dette er: "The SXG75 can also be used as a radio with RDS services."

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prater vi om samme mobil?

 

SXG75 har 3G og en skjerm som har 240x320 pixler. 262k farger.

 

Synes den virker veldig bra jeg!

 

Noe jeg ikke har fått med meg?

 

Lest litt nå om BREW OSet. Det er utviklet av Qualcomm. Det virker å være et OS spesielt utviklet for 3G nett. Skal man utvikle for BREW må man være en registrert utvikler hos Qualcomm, og alle aplikasjoner må godkjennes og digitalt signeres av dem. Dette er en fordel og en ulempe. Jeg anntar for ungdommer og de som liker å fikle vil dette være kjipt siden det vil være lite freeware og shareware software. Men for oss som liker at ting "bare funker" og har god nytteverdi kan dette være godt nytt. Man utvikler software for BREW i C og C++. Ikke akkurat software man leker seg i. Siemens har i tillegg lagt til støtte for Java, så man får vel litt fra begge verdener.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Ok, kan ha vært litt kjapp på avtrekkeren om radio. Noen som vet hva dette er: "The SXG75 can also be used as a radio with RDS services."

 

AKIRA

RDS er Radio Data System? (tatt fra hukommelsen) Den stiller seg automatisk inn på beste innstilling og man kan se hvilke stasjon man hører på. Helt vanlig på alle radioapparater, og har den siste tiden også kommet til mobiler.

 

Det rare er at mobilen står oppført uten radio i specsen.......

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en D500 for et halvt års tid siden, og den er jo i bunn og grunn relativt ny, men når denne kommer til den prisen bare må jeg bytte. Slafs slafs slafs. Ventet på denne i over en måned nå.

 

I forumet hos www.club-siemens.net finner man lenker til filmsnutter av mobilen.

 

Snakket med avd. lederen her på elkjøp, og han sier han sannsynligvis vil selge den til 3195,- Med andre ord er prisen hos f.eks. komplett sannsynligvis en blodpris ...

Lenke til kommentar

En kammerat av meg påpekte at han sine erfaringer med Siemens over de siste årene har vært heller dårlig. Teknikken er ikke mye å klage på, men rett og slett varigheten av enheten. Plastikk følelse, knirking i telefonen og slikt. Så det er jo noe å tenke på. Man liker jo at noe skal føle "kvalitet" og ikke bare være det på papiret.

 

Denne mobilen er nok ikke like fleksibel som Symbian. Men jeg tror det vil gjøre den mer stabil. Java tilsier at du kan få mye rart til den.

 

je_breivik87: Du blingsa ikke litt der da. Mener å huske det stod at GPS var opperatør Uavhengig. Noe som virker mer logisk for meg da GPS ikke har noe med opperatører å gjøre. GPS funker over hele verden så lenge du har klar sikt til minst 3 satelitter. Eller så var det jeg som ønske leste hva det skulle stå der..hehe..

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
En kammerat av meg påpekte at han sine erfaringer med Siemens over de siste årene har vært heller dårlig. Teknikken er ikke mye å klage på, men rett og slett varigheten av enheten. Plastikk følelse, knirking i telefonen og slikt.

Han er ikke alene. På papiret ser dette ut som en svært lovende telefon, men Siemens har skuffet meg så mange ganger nå at jeg tør ikke å håpe på noe som helst.

 

Vi får se når jeg får testet en.

Lenke til kommentar

Sitat fra mpx.no om specs til telefonen: "Enten du er på forretningsreise eller storbyferie i helgen, kan den forhåndsinstallerte navigeringstjenesten, sammen med den innebygde GPS-modulen, fortelle deg hvor landet ligger (tilgjengelighet avhenger av om teleoperatøren tilbyr tjenesten)

 

Så det er litt greit å vite om telenor og gjengen støtter dette... For meg virker det ut som en slags "jalla-gps" siden teleoperatøren din må støtte den.

 

Eller er det bare jeg som misforstår?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...