Gå til innhold

X800GTO -> X850 XT (PE) (softmod)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1584,- er den billigste prisen (pcutstyr). De skal få den på lager 03\11 Allerede god konkuranse. :)

Nå forstod jeg den artikkelen dit hen at det kun gjalt en spesiell versjon av Sapphire kortet. Ville anta at det er Fireblade Edition kortet, muligens også Ultimate Edition.

 

Men det skal bli spennende å følge med i månedene som kommer når folk får prøvd ut modden på de forskjellige kortene.

Lenke til kommentar
WOW!, ca 30% ytelsesøkning jo!

:whistle:

 

Jeg fikk nærmere 70% ytelsesøkning på mitt GF 6800LE ved å åpne alle pipes og overklokke maksimalt...

 

:whistle:

 

Uansett, synd dette kun gjelder GTO2 kortet - hadde det vært mulig med alle GTO kortene hadde de jo plutselig blitt et bra kjøp.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hvilket av Sapphire X800GTO kortene er GTO2 kortet, Fireblade Edition? PSU er ikkeno problem, nettopp fått meg ny Tagan :)

5108385[/snapback]

 

Jeg har forstått det sånn at det er fireblade=gto2

 

Jeg vet at andre gto kort også lar deg åpne piper på men husker ikke hvilke dette var i farten...

 

edit: her var det de åpna piper på et annet kort.. ser ut til at dette ikke bare gjelder gto2 allikevel..

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så er det kun Sapphire Radeon X800GTO2 og Connect3D X800GTO som kan soft modes. Kilde

Jeg har selv et Connect3D X800GTO kort, og for å si det mildt, det er sykt hva man får ut av det kortet. Det meste jeg har presset ut av kortet er 600/520(orginalt 400/470) med orginal kjøler.Da fikk jeg 6494 poeng i 3dmark05(null artifacts). HAr bestilt ny kjøler Arctic Cooling ATi Silencer 4, håper å få enda mer ut av kortet.

 

Slik softmodet jeg mitt kort:

--------------------------------

Last ned eller lag en oppstartsdisket,(med MS Dos)

Last ned AtiFlash, finner det på google.no

Last ned en modet bios, fant den på ett forum, husker ikke hvor, husker bare at den het C3D16.bin (C3D16.zip)

Leg alt dette inn på en disket eller en minne pine, hvis du brukker en minne pinne så må du velge i biosen at pcen skal boote USB enhet( er ikke hundre possent sikker på at det med minne pinen ska funke, men det ska funke i teorien.) :hmm:

 

Så starter du pc'en med disken inne, når maskinnen er ferdig med å loade Dos, så skriver du: atiflash -s 0 c3dgto.bin (Det er en null ikke en O) Nå har du en backup av den orginale biosen. Så Skriver du: atiflash -p 0 c3d16.bin -f -newbios

Nå har du Connect3D X800GTO med 16pipelines :DBilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...