Gå til innhold

Første benchmarks på r520


sub1343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt diffust spør du meg.

 

De sier kortet yter hele 1000poeng bedre enn hva GTX gjør...men dog overklokket.

 

Og når de skriver om hva det får som originalscore, så er det "omtrent det samme"....

 

 

Håper også at HW.no (eller aller helst OK.no) tar en kikk på dette kortet(en av de :cool: ) så fort det kommer ut i butikk.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Litt diffust spør du meg.

 

De sier kortet yter hele 1000poeng bedre enn hva GTX gjør...men dog overklokket.

 

Og når de skriver om hva det får som originalscore, så er det "omtrent det samme"....

Jeg forsto det sånn, at de hadde et XT kort, som de klokket ner til Pro?

Men pro har jo bare 16 pipelines, iforhold til XT's 24.

Så jeg vet ikke helt..

 

Uansett, synes jeg det presterer som jeg forventet.

Lenke til kommentar

Som jeg kommentert i andre tråder hvor disse resultatene er nevnt så er dette skuffende for toppmodellen til ATi.

 

7800GTX klokkes alt fra 430Mhz - 490Mhz fra fabrikantene, og det er mer å gå på. 490Mhz varianten klarer uten problemer å konkurere med denne scoren fra ATi, selv med en lavere klokket CPU.

 

ATi ligger nå 4 månder etter nVidia, da burde de iallefall stille opp med et produkt som er 20% bedre i det meste. Dette viser det jeg har sagt lenge. R520 er sterkt over-hypet.

 

Har fremdeles håp om å se spennende nye funksjoner som HDR+AA på R520 da... Fordelen med å ha to aktører i markedet er jo at inovasjonen går raskere! :thumbup: Men hvis dettee resultatet viser jeg å holde ut så vil jeg nok si at nVidia har vunnet denne runden...

Lenke til kommentar

Det er jo et ganske bra resultat sier da jeg. Grunnet at når du kommer opp i slike høye summer i et programm som egentlig ikke sier noe i det hele tatt, så betyr jo det at det mest sansynelig er et relativt kraftigere kort enn det den poengsumme vil tilsi. Siden CPUen er blitt en flaskehals. 3Dmark 05 er jo ikke en skjermkort test.

 

For å si det sånn så yter det beste r520 bedre enn det beste 7800 kortet. Selv om det er 4 måneder etter. For de som sier at kortet må minst være 20% bedre enn det beste 7800 har ikke helt kontakt med virkeligheten. Greit nok at det beste kortet ikke kommer til å være lett å skaffe for masse, siden det ikke akkurat er et kort for massen.

 

For å si det sånn så yter det bra, ingen kan si noe annet. Crossfire er bare for spesjelt intreserte samme gjelder vel SLI. Så det synes ikke jeg vi trenger å bry oss så mye om. De som kjøper et r530 kommer ikke til å bli skuffet, og de som kjøper et 7800 kort vil ikke bli skuffet. Sånn er livet.

Lenke til kommentar

Husk alle her at kortet de folka her hadde fått tak i rev.2 da. +pluss drivere +++

 

Husker mange her klagde over dårlig score til 7800GTX i starten, men dette bedret seg jo betydelig etterhvert. ATI skal visstnok være oppe i rev.5 allerede.

 

Edit: Det ser jo t.o.m ut som de har testa x1800XL versjonen. Link (Legg merke til r520=omtale av x1800XL)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...