Gå til innhold

Snodig problem med WoW kjørt via WLAN


Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem her jeg sliter med å finne ut av. Saken er den at dersom jeg kobler pcen min til routeren min via kabel fungerer WoW helt fint. Jeg har ommøblert litt og vil derfor bruke PCen via WLanet mitt. Bruker jeg pcen "på vanlig måte", altså surfing, msn osv. så fungerer internett helt utmerket via WLan. Starter jeg derimot opp Wow så tar det cirka 2 minutter før Wlan-kortet mitt deaktiverer seg av seg selv. Jeg har prøvd med to forskjellige Wlan-kort + prøvd å bytte PCI-spor, men det har ingen effekt. Går jeg inn i connection manager i Windows kan jeg noen ganger aktivere WLAN-kortet igjen manuelt, og noen ganger ikke (ikke noe bestemt mønster så vidt jeg kan se).

 

Har prøvd å koble meg på naboens nett for å se om det er noe problemer med min router, men det hjalp heller ikke.

 

Noen som har noen forslag?

PCen består forøvrig av IC7, P4 2,8 (800), 9800XT og 1GB 3200 minne. Har prøvd å klokke pcen ned til original hastighet, ingen virking det heller.

 

Kåre Kåre lim i håret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lur deg inn i Device Manager -> Finn WLAN-kortet ditt -> Properties -> Power Management -> Ta vekk merket for "Allow the computer to turn off this device to save power."

 

Dette hjalp en bekjent med et lignende problem, verd å prøve.

Takk for tipset, men den står allerede til disabled. Noen andre forslag?

 

Instillingene er som følger:

Compression: on

Concatention: on

Configuration profile: mixed

Direct link: on

Fragmentation Threshold: 2346

Long retry limit: 4

Piggyback: on

Power Save mode: disabled

RTS threshold: 2347

Short retry limit: 7

Endret av kårekårelimihåret
Lenke til kommentar
Hadde nøyaktig samme problemet på min laptop,straks det ble litt heftig aktivetet så koblet wlan'et ut (det skjedde også når jeg startet photoshop). Men oppgraderte til nyeste driverne fra intel som kom for en liten stund siden og jeg har ikke hatt en eneste utkobling siden da.

Har kommet over et nytt WLAN-kort nå som er av en annen produsent, får se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...