Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke noe skjermbilde! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hjulpet min bror å sette sammen en pc på komplett. I dag så kom den, og jeg har akkuratt satt den sammen!

Problemet er at jeg ikke får noe skjerm-signal når jeg starter opp, i tillegg til at CPU-viften går for fullt.

 

Jeg tror grunnen til at CPU går for fullt er at jeg må stille den ned i bios (uten å være helt sikker) :ermm:

 

 

PC'en er som sagt bestilt fra komplett, og består av følgende:

 

Kabinett m/strømforsyning: Chenbro Gaming Box Orange m/ 350W Strømforsyning

Hovedkort: Socket-939 EPoX EP-9HEAI, K8T890CE. Med ATX, S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16

Prosessor: AMD Socket 939, Athlon 64 3500+ 2.2GHz

RAM: 2 x 512 Kingston PC3200 DDR-Ram (ValueR)

Skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO, 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail

Harddisk: 200GB SATA2 Samsung SpinPoint P120S, 8MB cache, 7200RPM

 

Den metall-biten som skjermkortet er festet i var litt bøyd når jeg pakket det ut, kan det være skjermkortet som rett og slett er ødelagt? Isåfall, er dette vanskelig å få på garantien?

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har hjulpet min bror å sette sammen en pc på komplett. I dag så kom den, og jeg har akkuratt satt den sammen!

Problemet er at jeg ikke får noe skjerm-signal når jeg starter opp, i tillegg til at CPU-viften går for fullt.

 

Jeg tror grunnen til at CPU går for fullt er at jeg må stille den ned i bios (uten å være helt sikker) :ermm:

 

 

PC'en er som sagt bestilt fra komplett, og består av følgende:

 

Kabinett m/strømforsyning: Chenbro Gaming Box Orange m/ 350W Strømforsyning

Hovedkort: Socket-939 EPoX EP-9HEAI, K8T890CE. Med ATX, S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16

Prosessor: AMD Socket 939, Athlon 64 3500+ 2.2GHz

RAM: 2 x 512 Kingston PC3200 DDR-Ram (ValueR)

Skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO, 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail

Harddisk: 200GB SATA2 Samsung SpinPoint P120S, 8MB cache, 7200RPM

 

Den metall-biten som skjermkortet er festet i var litt bøyd når jeg pakket det ut, kan det være skjermkortet som rett og slett er ødelagt? Isåfall, er dette vanskelig å få på garantien?

Metallbiten som skjermkortet kan ikke ha ødelagt skjermkortet. Om dette likevel skulle være et problem så får du selvsagt et nytt kort.

 

Jeg tror problemet er strømforsyningen, som er langt ifra kraftig nok til å forsyne systemet. Minimum er 450W for ei slik maskin.

Lenke til kommentar
Metallbiten som skjermkortet kan ikke ha ødelagt skjermkortet. Om dette likevel skulle være et problem så får du selvsagt et nytt kort.

 

Jeg tror problemet er strømforsyningen, som er langt ifra kraftig nok til å forsyne systemet. Minimum er 450W for ei slik maskin.

Hei, og takk for svar! ;)

Det jeg mente ang. skjermkortet, var at den metallbiten som er festet til kortet slik at man skal kunne skru det fast, var bøyd. Jeg tror ikke at skjermkortet er ødelagt av den grunn, men jeg tenkte at det tydet på at det kunne ha fått litt røff behandling før jeg mottok det.

 

Jeg leste på esken til skjermkortet, da stod det at det krevde en pc med minimum 350W strømforsyning, men dette avhenger jo av hva annet du har koblet til strømforsyningen.

Jeg prøvde å koble fra harddisk, og CD-rom, men det er fortsatt ikke noe bilde på skjermen. Kan det være at selve skjermkortet krever hele 350W for seg selv?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått testet skjermkortet i en annen pc, der fungerte det. Så jeg kan utelukke at det er noe galt med skjermkortet.

Jeg fikk også testet en 400W strømforsyning i pc'en min, fungerte ikke.

 

Men, det som er litt merkelig, jeg nevnte det at cpu gikk på fullt. Når jeg tok ut skjermkortet, og startet pc'en, så gikk cpu i vanlig hastighet, vil det si at det er skjermkortet som krever for mye strøm?

Lenke til kommentar
Du har ikke tilfeldigvis IKKE koblet til en eventuell 4-pins strømkontakt på hovedkortet? Hehe, skjedde ihvertfall meg, så CPU og skjermkort startet ikke... så jeg måtte kjøpe ny PSU med slik kontakt

Joda, har koblet til den :) Har også koblet til strømkontakten fra skjermkortet.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å låne deg et gammelt skjermkort?

Har bare en PCI-Express port, og såvidt jeg vet så støtter ikke PCI-Express vanlige PCI-kort(?) :hmm:

Har forøvrig fått testet med et annet PCI-Express kort, dog med samme resultat. Har også testet mitt skjermkort i en annen pc, og det fungerte. Så skjermkortet er det ikke noe galt med.

 

Det jeg står igjen med av mulige feilkilder er: Strømforsyning, Hovedkort, Prosessor.

Lenke til kommentar
Slår den seg ikke på i det hele tatt, eller er det bare når den skal laste windows det feiler? Du sa du hadde stilt CPUen ned i BIOS, men da hadde du vel skjermbilde?

Skal prøve å forklare meg litt bedre ;)

Hvis jeg har skjermkortet koblet til hovedkortet, og starter maskinen, så får jeg ikke noe skjermbilde. Pc'en starter, og CPU-viften går for fullt, men ikke noe bilde på skjermen.

 

Dersom jeg kobler fra skjermkort, og starter pc, så går CPU-vifte i normal hastighet.

 

Så det jeg tror er at strømforsyningen ikke takler skjermkortet, ettersom CPU-vifte går i normal hastighet dersom jeg kobler fra skjermkort.

 

Jeg prøvde med et annet PCI-Express skjermkort, da blinket skjermen (slo seg av og på), men fikk ikke frem noe bilde. CPU-vifte gikk også da for fullt.

 

Jeg har som sagt utelukket at det er noe galt med skjermkortet, ettersom det gikk i en annen pc.

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem! FAnnt du ut hva som var galt med din?

Lei for å si det, men er glad det er noen som har samme problem ;)

Har du nøyaktig samme problem? Har du noen like komponenter som det jeg har?

Jeg sitter å lurer på om det kanskje er hovedkortet det er noe galt med...

Lenke til kommentar
Nei, eneste komponenten som ligner litt er HD, og den tror jeg vi kan rule ut.

Sitter på:

 

Abit IC7

P4 2.4c

Corsair Twinx 512 mb ram

Radeon 9700

Kan vel godt hende at det er hovedkortet. Maskina mi er moden for utbytting likevel. Men det er litt surt å ikke ha funnet ut hva som er galt.

Jepp, men har du sånn at hvis du tar ut skjermkortet, så går CPU i normal hastighet, og hvis du har det i, så går den i full hastighet?

Lenke til kommentar
Har akkurat samme problem! FAnnt du ut hva som var galt med din?

Lei for å si det, men er glad det er noen som har samme problem ;)

Har du nøyaktig samme problem? Har du noen like komponenter som det jeg har?

Jeg sitter å lurer på om det kanskje er hovedkortet det er noe galt med...

Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort.(Asus p4p800 SE) Har det samma problemet med at skjermen min blir svart. Maskinen starter, cd-rommene fungerer osv. Lyser grønt lys på hovedkortet men kommer ikke noe bilde på skjermen. Kan være skjermkortet mitt som er ødelagt da :/ Men er usikker.

Lenke til kommentar

I mitt tilfellet er det garantert ikke:

 

Skjerm

PSU

Ram

Skjermkort

HD

 

så da sitter jeg egentlig bare igjen med MB og CPU. Men greia er at den har vært sånn før og da har jeg bare venta ei natt, og så har den funka fett. Skal prøve det du sa om skjermkortet no.

 

Edit: Joa, alt starter opp helt likt uten skjermkort. Nå har jeg vannkjøling da, så får ikke sett på noe viftehastighet.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...