Gå til innhold

Er DynaBel Phobos en bra sub? Hvordan er Brontes?


Anbefalte innlegg

! Oppdatering !

 

så at det er tilbud på eltek på "PEERLESS 12" XLS OG XXLS"

som er brukt i Brontes, denne er kanskje litt mer etter min smak, men noen som vet om det er mulig å bruke en billigere forsterker i den (f.eks SF2500) da det blir for dyrt (og feilprioritering etter min mening) å bruke den som er med i kitet? (koster jo mer enn effekt forsterkeren jeg har...)

 

noen som vet Qtc på brontes? skal simulere litt, men vet ikke om den simuleringen jeg har blir rett..

 

! Oppdatering slutt !

 

vurderer å skaffe meg en sub, og kom over dynaBel Phobos http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm

 

den ser spennende ut og en test i "lyd og bilde" fra 2003 så vart den beste allround-sub. Lurte på om det er noe som har erfaringer med den og om den er verd pengene?

 

skal bruke den både til musikk (mest metal og rock, men også annen musikk) og film

 

kommer til å koste ca 3500 ferdig antar jeg, og jeg ser jo at det finnes ferdige suber til den prisen også. (vil helst ikke betale mer enn dette heller)

 

resten av anlegget mitt består av:

2*50 rør-forsterker, http://www.diyhifisupply.com/diyhs_ella.htm

Klipsch RF15, http://www.klipsch.com/product/product.aspx?id=681

 

så på noen klipsch suber også, men de er dyrere da.

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville kanskje satt målene mine litt opp.. En "techno" sub til 2495,- harmonerer lissom ikke helt med det du har fra før.

det er jo en selv bygge subb som stiller i 5k+ klassen , her betaler du jo ikke for montering og pen finis men for "råvarene"

 

så det og si at han skal sikte litt oppover er jo kanske litt feil

Lenke til kommentar

takk for innspill så lang, sitter og leser på avforum.no nå, finner en god del er, takk for tipset om det forumet.

 

virker som om mange synes den er bra, men også at det er ganske rom-avhengig, men det er vell tilfelle for flere suber(?). har er relativt stort rom (tipper opp mot 40m^2).

 

kom gjerne med flere innspill. bestiller ikke noe før helga a like vell. må bruke noen dager på å lese om ting først...

Lenke til kommentar

nei, og bra var det for ukens tilbud på eltek gjør at jeg muligens går for å bygge noe annet,

 

har lest litt mer om sub og bygging av sub i helga så skal nå simulere litt på det elementet som er på tilbud og se hva jeg kan gjøre med det.

 

må lese litt mer, men håper at jeg klarer på bestemme meg i løpet av uka

 

jeg vil ha en sub som er stram og litt tørr (som folk sier),

dvs en Qtc på ca 0,5

phobos'en ligger på ca 0,9 så vidt jeg kan se.

 

problemet mitt er at jeg egentlig ikke helt vet hvordan 0,5 høres ut i forhold til 0,9, så må stikke innom noen butikker å høre litt...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...