Gå til innhold

R520 FuDo to have 16 pipes, however...


KimmiK

Anbefalte innlegg

Kom over noen flere nyheter rundt vår alles kjære R520 fra den røde bedriften ;)

 

Link : http://theinquirer.net/?article=25730

 

DESPITE ALL that has been glittering like gold or pyrites before, it transpires that ATI flagship R520 cunningly nicknamed "Fudo" will feature only sixteen pipelines. The sources close to the company earlier indicated that the R520 might have even more pipes but this won't be the case. The R580 will end up with more pipes but R520 has its higher clock to fight Nvidia's counterpart.

 

Some of the chips will work at 700MHz or even 800MHz but yields at those speeds won't be satisfactory. Nevertheless, there is a good indication that overclockers will like this tech as will get them to run at sky high speeds.

 

Ble særdeles usikker på hva jeg skal gå for jeg nå, men vil nok se hvordan R520 yter først.

:)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kortet kommer ikke før i begynnelsen av Oktober,og du vil ikke få kjøpt det med det samme.

 

Quote:The cards are floating around and ATI could paper launch them even now but would not be able to ship it until the first days of October. That is the rough launch date for this product launch and availability. I don’t think that you will be able to buy R520 master cards at this time but those will follow in a few weeks time after the normal ones.

Lenke til kommentar

Det er riktig at 16 pipes ikke på langt nær betyr at den trenger å være dårligere enn 24-pipe 7800GTX. Det kommer helt ann på hvor mye arbeid pipelinene gjør or strukturen på GPU ellers.

 

Men... hvis den bare har 16 pipelines så tror jeg håpet om at R520 skulle prestere betydelig bedre enn 7800GTX har forsvunnet. Sansynligvis havner den rett rundt det 7800GTX yter vil jeg tro, slik som theenquirer mener. Det ville vært et veldig langt hopp å lage så fete pipelines at 16 på R520 kunne passere 7800GTX's 24 med noen god margin.

 

Med utilgjengeligheten på kortene i de komende månedene, og hele styret med egne crossfire kort og master kort, så tror jeg nok Nvidia har vunnet meg som kunde for denne generasjonen. Jeg håper bare ATI ikke knekker sammen av dette, for det kan se ut som om dette var ATI's "svar" på Nvidias tragiske Geforce-5 serie.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
From what I got out of the ATI rep, their next gen part (which could be R520 or R580) is *significantly* faster than the G70. When I brought up that the G70 is modestly clocked and that an ultra version would almost certainly be in the works, the rep was sure that it would be faster than that too. He also stressed that this was a 'ground up' architecture and that the change is much greater than from Geforce 6 to 7.

 

So either the current estimates here on the R520 are too low or ATI has been referring to the R580 all along.

 

ATi sine ord, så tas med en klype salt..

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Med utilgjengeligheten på kortene i de komende månedene, og hele styret med egne crossfire kort og master kort, så tror jeg nok Nvidia har vunnet meg som kunde for denne generasjonen. Jeg håper bare ATI ikke knekker sammen av dette, for det kan se ut som om dette var ATI's "svar" på Nvidias tragiske Geforce-5 serie.

Når det gjelder bruk av ny produksjon prosess og forsinkelsene kan det dras likhetstrekk med GeForce FX, men likhetene stopper nok også der. ATi har allerede veldig bra DX9 ytelse med R3xx/R4xx og jeg tviler på at ATi vil gå den andre veien med R5xx og SM3.0. Tvertimot mistenker jeg at R5xx er mer "SM3.0 done right" enn NV4x/G70. Man skal heller ikke glemme at R520 nok vil være betraktelig høyere klokket enn 7800GTX.

Jeg tviler også som nevnt på at R520 vil være overlegent 7800GTX (kanskje bortsett fra enkelte punkter), men R580 skal imidlertid ikke være plaget av problemer og skal dermed være i rute. Det spekuleres derfor i at den vil komme kort tid etter R520.

Lenke til kommentar
ATI har driti på draget nå mener da jeg, selv om R520 blir raskere.

Forklar hvordan de har "driti på draget". Skulle de kjørt fler pipes, med dårligere yields, eller skulle de sluppet et kort som var dårligere enn Nvidias 7800?

 

Er jo bare om å gjøre å matche motstanden med så gode yields i produksjonen som mulig, hvis dette er måten det kan gjøres på, er det vel denne veien Ati absolutt burde gå!

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Så lenge ATI ikkje klarer å produsere brikkene sine, så er det vel revnende likegyldig kor raske de er på papiret? :roll:

ATi har demostrert R520 ved flere anledninger, senest i går på en event i Sydney. Når det gjelder yields skal tredje respin ha vært mer eller mindre velykket, så den er nok i produksjon nå, det burde den strengt tatt være.

Lenke til kommentar

Har det ikke kommet fram noen flere specs detaljer på Syndey eventen i det hele tatt? Ingen tekniske data, bechmarks ect? Det er grusomt skuffende i såfall. Dersom de skal lansere disse kortene innen litt over en måned så er det jo på HØY tid at vi får vite hva kan yte!

 

Sydney messen går videre i dag også, men jeg vet ikke om det vil komme noe mer brukbar info.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Har det ikke kommet fram noen flere specs detaljer på Syndey eventen i det hele tatt? Ingen tekniske data, bechmarks ect? Det er grusomt skuffende i såfall. Dersom de skal lansere disse kortene innen litt over en måned så er det jo på HØY tid at vi får vite hva kan yte!

 

Sydney messen går videre i dag også, men jeg vet ikke om det vil komme noe mer brukbar info.

Dette var bare en lokal "lansering" av Crossfire, ikke noe nytt angående R520 kom frem her så vidt jeg vet. Det kan godt være ATi venter til dem har en brukbar stock med R520 før lanseringen, at det faktisk blir en lansering. Jeg håper ihvertfall det er det som er tilfelle her.

Det er en del eventer fremover nå og jeg tipper på ATi Game Developer Conference Sep. 6-7. R520XT er dog sagt å komme noe senere.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...