Gå til innhold

Ny PC rundt 8K


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en ny PC nå. Siden jeg ikke har fulgt med på det som foregår innen PC'ens verden på en god stund trenger jeg litt hjelp.

 

Her er det jeg har kommet frem til så langt.

 

Minne - Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

 

Harddisk - Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

 

Hovedkort - Abit KN8, nForce4, Socket-939, ATX SATA, GbLAN, Raid, DDR, Lyd, PCI-Ex16

 

Kabinett - NZXT Trinity Classic Series Midi Tower

 

Strømforsyning - NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E , 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin

 

CPU - AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

Pris for dette: ca 5200 kroner

 

 

Det som nå mangler er skjermkort og sansynligvis en ny CPU kjøler. Som sagt vil jeg ikke gå over 8000 kroner, så skjermkortet kan ikke koste noe mye over 2000 kroner siden jeg skal ha CPU kjøler også.

Det jeg da lurer på er om jeg skal gå for PCI-e eller AGP skjermkort.

Så om noen kan anbefale noen som duger i den prisklassen ville det vært fint. Bra om du slenger med en bra CPU kjøler også.

 

Til slutt, hvis noen av de delene jeg har listet opp ikke passer sammen, eller er veldig dårlige så bare si ifra om det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at den strømforsyningen ikke skal være bra, men det er mulig at jeg tar feil.

 

Du trenger ikke annen cpu-kjøler hvis du ikke skal overklokke ganske mye, og da bør du kanskje ha vannkjøling.

 

Hovedkortet du har valgt støtter PCI-Express, så da må du velge et skjermkort med det. Jeg anbefaler PowerColor Radeon X850PRO 256MB GDDR3 PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail 2795 kr som er kanskje det beste kortet til den prisen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...