Gå til innhold

Stenging av poster i Hjelp til kjøp/salg av PC


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Kan noen i den villeste narkorus forklare meg hvorfor det stenges tråder som juling i dette forumet?

 

Spesielt poster som er på side 8, og blir dratt frem bare for å bli steng???

 

Men trenger vel ikke være EInstein for å kjønne at man

a) skal ha seg ny pc

b) skal selge pc

hvis man oppretter en tråd i dette forumet?

 

 

Og jeg ser dere stenger pga emnetittel? Herregud!

 

Hva forventer du deg om du går inn på tråden - Ny PC - Kunne treng litt hjelp

At han lurer på noe om skjermkortet sitt?? Spesielt morsomt er det når brukere med under 30 poster stenges over en lav sko.

 

 

Jeg ser poenget i å være strenge, men herregud la nå dette forumet ha litt slakkere regler enn resten.

 

Er jeg alene om disse tanker??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker egentlig ikke disse "moderatorene gjøre en dårlig jobb"-trådene fordi jeg synes de gjør en kjempejobb! ;)

 

Men for en gangs skyld må jeg slenge meg på...ofte blir tråder stengt grunnet emnefeltet, selvom emnefeltet er fullt forståelig når man ser det i sammenheng med kategorien tråden er postet i.

 

spesielt plagsomt er det når tråder med mange svar blir stengt...da må man "begynne på nytt igjen" i en ny tråd...så lenge trådene blir stengt med en gang er det greit...er trådene kommet langt så bør man være litt mer forsiktig med steningen...(synes nå jeg ;))

Lenke til kommentar

Kan man ikke i et slikt tilfelle gå inn og endre emnefelt for brukeren og gi han en advarsel samtidig istedet?

Jeg mener når posten har gått så langt?

 

Er enig i krister461 sitt synspunkt om at umiddelbar stenging er bedre , men å utvise litt skjønn når man har begynt å poste svar der.(fornuftige svar vel og merke)

 

Og ja , moderatorene gjør generelt en bra jobb!

Lenke til kommentar

Noen moderatorer gjør en bra jobb, andre egner seg ikke. Slik er det.

 

Samme som brukere det. Noen er dritflinke, andre er jo helt bak mål og på en annen planet.

 

Men jeg kristiserer ikke noen Moderator med denne tråden. Jeg tar opp fenomenet om at det burde være mindre krav til emnefelt i denne delen av forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg støtter "dahle"... Det kan se ut som om noen moderatorer er veldig lykkelig over å kunne finne en grunn til å stenge tråder... :)

 

PS og edit:

Denne blir vel stengt denne også? :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vi har egne retningslinjer i kjøp/salg kategorien som skal følges, og leses FØR en poster i tråden. Det kommer også klart frem at tråder som ikke følger disse vil bli stengt. Vi jobber med og gjøre dette enda klarere.

 

For nye brukere vil de bli gitt muligheten til og endre emnefeltet (som eller i forumet). Blir ikke dette gjort stenges tråden. Grunnlaget for stenging blir ikke da bare dårlig bruk av emnefelt, men også at en ikke følger oppfordring fra moderator.

 

I linken til dkvam over er det akkurat dette som har skjedd. Brukeren har ikke endret emnefeltet etter oppfordring om dette, innlegget jeg postet i den tråden inneholdt også link til retningslinjene.

 

Edit:

QUOTE (krister461 @ 11/08/2005 : 15:12)
spesielt plagsomt er det når tråder med mange svar blir stengt...da må man "begynne på nytt igjen" i en ny tråd...så lenge trådene blir stengt med en gang er det greit...er trådene kommet langt så bør man være litt mer forsiktig med steningen...(synes nå jeg ;))

Tråder som er kommet godt igang vil i de aller fleste tilfeller ikke bli stengt før vi har gitt trådstarter muligheten til og endre emnefeltet (du har sikkert merket deg disse meldingene, lignende de du finner i linken til dkvam).

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Moderatorene burde kunne bruke litt mere skjønn ja....Ser at det er enormt mange tråder som blir stengt for tiden og mange har faktisk en emnetittel som er lett og skjønne for oss andre og da burde vel nesten moderatorene også skjønne emnetittelen....Støtter deg nok 100% der ja Øivind-.----- :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Viser til denne - innlegg nr.2 som tydelig må være ett sitat av refs fra en "moddis".

Om aldri så formelt korrekt iht. til retningslinjer.. :

De som har behov for å lire av seg slikt har helt klart en stooor karriere foran seg i det offentlige.. Får meg til å minnes "Javel Statsråd".. på sitt beste/verste..alt etter som man ser det..

OBS! Dette var kun en meningsytring.. ikke annet. :)

Lenke til kommentar

Det å stenge tråden når trådstarter har fått en sjanse til å gjøre om på emnefeltet og blir advart om at tråden blir stengt, men ikke gjør det, synes jeg er helt riktig.. Men synes det er litt strengt å stenge tråder direkte uten å gi trådstarter en sjanse til å endre emnefeltet.. Men det skjer kanskje ikke så ofte?

Lenke til kommentar

QUOTE (dkvam @ 11/08/2005 : 14:19)
Kan man ikke i et slikt tilfelle gå inn og endre emnefelt for brukeren og gi han en advarsel samtidig istedet?
Jeg mener når posten har gått så langt?

Er enig i krister461 sitt synspunkt om at umiddelbar stenging er bedre , men å utvise litt skjønn når man har begynt å poste svar der.(fornuftige svar vel og merke)

Og ja , moderatorene gjør generelt en bra jobb!

hvorfor gi andvarsel? det e jo vertfall helt på trynet... dvs 10 feilposter og du er bannet fra forumet :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

QUOTE (Ar`Kritz @ 11/08/2005 : 16:43)

Et poeng er også at det kommer 1001 nye poster hver dag om akkurat det samme...

Å søke i forumet er kanskje for komplisert for mange.. :hmm:

Lenke til kommentar

QUOTE (erlendru @ 11/08/2005 : 16:48)
Det å stenge tråden når trådstarter har fått en sjanse til å gjøre om på emnefeltet og blir advart om at tråden blir stengt, men ikke gjør det, synes jeg er helt riktig.. Men synes det er litt strengt å stenge tråder direkte uten å gi trådstarter en sjanse til å endre emnefeltet.. Men det skjer kanskje ikke så ofte?

Om trådstarter får muligheten til selv å endre emnefeltet eller ikke avhenger av om trådstarter er ny på forumet og/eller om tråden har kommet godt igang.

Lenke til kommentar

QUOTE (am3k @ 11/08/2005 : 16:29)
Edit:
QUOTE (krister461 @ 11/08/2005 : 15:12)
spesielt plagsomt er det når tråder med mange svar blir stengt...da må man "begynne på nytt igjen" i en ny tråd...så lenge trådene blir stengt med en gang er det greit...er trådene kommet langt så bør man være litt mer forsiktig med steningen...(synes nå jeg ;))

Tråder som er kommet godt igang vil i de aller fleste tilfeller ikke bli stengt før vi har gitt trådstarter muligheten til og endre emnefeltet (du har sikkert merket deg disse meldingene, lignende de du finner i linken til dkvam).

Ikke meningen å starte en stor diskusjon her, men jeg synes det er veldig plagsomt når tråder jeg deltar i blir stengt. Da er det ikke bare trådstarter som blir straffet men også andre, spesielt de som deltar aktivt i tråden.

 

Når tråder har flere (kanskje 5+) innlegg synes jeg moderatorene burde latt være å stenge tråden og heller gitt trådstarter en advarsel (økt advarselsnivå+melding). Og, om moderatorne i er supersnille kunne de samtidig ha endret emnefeltet for å øke kvaliteten på trådene. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser på ingen måte problemet. Kategorien "Hjelp til kjøp/salg av PC" har egne regler, noe det går svært godt frem av en egen tekst på hver eneste side i denne forumkategorien. Teksten lyder følgende:

QUOTE
Denne kategorien inneholder egne retningslinjer for bruk av emnefelt og minimumsinformasjon ved oppretting av ny tråd.
Retningslinjene finner du her
Brudd på disse retningslinjene vil føre til stenging av tråd.

Hvis brukerne ikke leser reglene, så må de ta konsekvensene. Jeg vil ikke sitte og se på at forumet vårt blir et uoversiktlig forum med emnetitler langt borte i natta, så jeg roser moderatorene for den svært gode jobben de gjør. Tusen takk til alle moderatorer.

 

Når det gjelder det evige spørsmålet om brukeren selv eller en moderator skal endre emnetittelen, så må jeg si at jeg ikke ser problemet med at brukeren gjør dette selv. Hvis moderatorene hele tiden skal ordne opp for brukerne, ved å endre emnetitlene til noe mere beskrivende, så vil mange brukere gi blaffen i de aktuelle retningslinjene, både for forumet og for forumkategorien.

Hvorfor bruke litt ekstra tid på å lage en informativ emnetittel når en moderator uansett kommer og retter det opp? vil nok mange tenke.

 

Dette er ikke slik vi vil ha det, hverken oss brukere eller moderatorene, og derfor mener jeg det er helt greit at våre kjære "mods" stenger tråder som ikke har en informativ emnetittel. Dermed kan brukerne lære. Det må brukes straff, enten i form av høyning av advarselsnivå eller stenging av tråder. Hvis moderatorene går bort fra en slik straffemetode, vil forumet sakte men sikkert bli et forum med brukere som bryr seg null og niks om de aktuelle retningslinjene. Og slik vil ingen ha det.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...