Gå til innhold

Noen dårlige erfaringer med Mist 500W?


Anbefalte innlegg

Bare lurer litt her, har vel mer eller mindre bestemt meg for at jeg skal ha en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12]MIST500BHE12[/url] psu. Den skal jo være stillegående, og ut fra allle data jeg kan klare og se kan jeg ikke se annet enn at den burde være bra.

Ser ut til og ha god ytelse, innenfor normale ripple verdier osv. Men ser ikke at det står noe om Aktiv eller Passiv PFC, og ikke vet jeg om det er så veldig viktig heller.

 

Men for sikkerhets skyld, er det noen som har dårlig erfaring, eller annet og tilføye når det gjelder denne psu'n?

(speek now, or keep silent for ever... :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, takk for svar, er ikke et Q-tech offer nei, jeg er lykkelig Q-tech eier! :cool: Den har det ikke vært noe tull med. Men og klokke Prescott er den ikke så heftig på, og utsugningsegenskapene er elendige, og det er vel muligens et tidspørsmål før det blir problemer også kanskje...

 

Så man kan kanskje kalle det forebyggende arbeid ja, Q-tech'en skal ut av stue-pc'n og Fortron Source 400W skal inn der, og da denne nye psu'n skal i hoved pc'n.

 

Har sett litt på Berzerk også, og den har litt mindre ampere på 12Volten, men til gjengjeld kan det trekkes mer av 12V 1+2 samtidig. Max samtidig belastning på 3,3+5V er noe høyere på Mist.

Men alt i alt er det nok ikke noe revlusjonerende store forskjeller i ytelse, men jeg er ikke så begeistret for opplegget med 2 Vifter. En annen ting er at jeg alltid blir skeptisk når det er brukt masse energi (penger) på selvlysende ledninger, lysende vifter og annet glitter/stas/designfjas. Jeg er fullstendig uinteressert i hvordan psu ser ut utenpå, det er kun det inni jeg er ute etter.

I tillegg må den være stillegående, og trekke luften ut i bunnen, og ha 24Pinner(Rev2).

 

Ut fra hva jeg kan se, er absolutt ikke Berzerk av de værste, tror det faktisk er veldig gode psu, men Misten er nok likevel litt mer i min gate tror jeg.

Lenke til kommentar

Ja, flott IronWire, da har det i alle fall kommet frem noe negativt :p

Så hvis dette er det verste noen kan komme på om denne psu'n må den jo være bra nok. Jeg får ta en ekstra titt på det du nevner med ledningen kanskje, men har ikke sånn ekstrem orden i kassa uansett, så tror det får være som det er :) .

 

Men er det kun Microplex og Digital Impuls som selger disse tro?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke skremme deg, men begynner faktisk å mistenke at jeg har problemer med min.

 

Jeg hadde tidligere et chieftech kabinett med dens standars psu og alt var fryd og gammen. Jeg byttet så til et Lian Li kabinett nylig og kjøpte Mist psu'en fordi jeg ville sikre meg nok kraft dersom jeg skulle kjøpe ekstra disker.

 

Etter dette byttet så slår maskinen seg rett og slett av i tide og utide dersom den blir belastet tungt. Dette gjelder spesielt spill, men også ved f.eks virussjekk eller defragmentering. Felles for disse er at de belaster systemet en del. Jeg har forsøkt annet minne for å finne ut om det var en minnefeil som gjorde dette og har testet å bruke en ny harddisk til å spille spillene fra i tilfelle det var harddisken som var vrang når den fikk belastning.

 

Har ikke klart å finne ut av det 100% enda, men jeg mistenker sterkt at det er denne PSU'en som ikke klarer å dra systemet mitt skikkelig.

 

Hovedkomponentene i systemet mitt består av:

 

A7N8X deluxe

Athlon 2500+

Radeon 9700pro

WD caviar 80GB

Maxtor diamondmax 9 300GB

Seagate Barracuda 120 GB

 

(edit* siste disken skulle være en Seagate selv om ikke det betyr noe)

Endret av Thor-Egil
Lenke til kommentar
Du kan nok ikke skylde på PSU når du ikke har noe mer strøm krevende en det! Du må nok se på kjøle egenskapene til HW ellers er jeg redd!

Ja, det høres selvfølgelig logisk ut.

Men saken er at jeg skiftet ikke annet enn psu og jeg har kabinettet åpent. Så jeg er litt skeptisk til at det er det som er årsaken.

 

Jeg må forske litt til på dette...

Lenke til kommentar
Thor-Egil Skrevet 15/08/2005 : 21:58

  Jeg skal ikke skremme deg, men begynner faktisk å mistenke at jeg har problemer med min.

Ja, nå har jeg jo bestilt den alt, og vil helst ikke høre om det...!

 

He he, neida, det var jo nettopp eventuelle probelemer jeg gjerne ville ha tilbakemeldinger på, så det setter jeg pris på.

 

Men ut fra din HW mener jeg det er usannsynelig at psu sliter effektmessig. Men det er jo mulig du rett og slett har en feil på den, og i så fall er det jo relevant og fortelle om her.

Ellers er jeg ening med Nitrob, du bør nok sjekke alle kontakter, cpu,gpu og chipset kjølere, og til og med reinnstallere alt før du bytter psu.

Har over et år kjørt langt mer strøm- krevende hw med en 350Watt Q-tech uten stabillitetsproblemer, så ifht strømforbruk er du langt under både 500W totalt og også langt under hva som kan trekkes av hver enkelt linje på Mist'en.

Men du kan som nevnt selvsagt være uheldig og ha fått en feil på din psu, det KAN jo skje selv de aller beste.

 

Kom gjerne tilbake til det når du har løst dine problemer :)

 

(Btw noen erfaringer med Digital Impuls? Pakken er forsatt ikke innlevert står det, men har vært registrert siden fredag :hmm: )

Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16/08/2005 : 18:04

  Pels: Det er kun en liten stund etter at du har skrudd av pc`en tikkelyden forekommer, og da bare når du hører godt etter

(Og det er jo ikke alle som har tikke-lyd) 

Hmm, er litt spent på det der. Skal sove under 2M fra den, så håper ikke det er en plagsom lyd. Men jeg har vel egentlig bare hørt om denne ene personen som rapporterer om tikkelyd.

 

Pels Skrevet 16/08/2005 : 17:53

Digital Impuls Oslo er en ganske fin butikk. Folk har litt mer peil der.

Ja, det høres jo bra ut. Har sendt avgårde en forespørsel til dem nå, for det gode førsteinntrykket begynner og rakne litt her snart. Skulle ha en harddisk til samtidig, så derfor ble det ikke Microplex. Bestille 2 ting fra 2 forskjellige steder og i tillegg med det hersens gebyret til MP fristet ikke. Digital Impuls hadde alt, og til nøyaktig samme pris som Komplett (hd) og psu (Microplex)

 

På pakkesporing står det fremdeles: "Informasjon om sendingen er registrert, men sendingen er ikke innlevert til Posten" Har stått slik siden fredag, og fikk da også bekreftelse på samlet forsendelse på mail. Så frykter at det er noe som ikke er helt som det skal. Men den som venter, venter på noe godt, heter det vel :cool:

Det er heldigvis snakk om oppgraderinger, så ingen krise.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...