Gå til innhold

Acer 3210 - mine erfaringer


Anbefalte innlegg

Spesifikasjoner for 3212WXMi

 

Prosessor: Intel Pentium M 740, 1.73 GHz, 533 MHz Fsb, 2MB L2 cache

Brikkesett: Intel 915GM/915PM Express Chipset med 533MHz Fsb

Minne: 512MB DDR2

Harddisk: 80GB HDD

Grafikkontroller: ATI Radeon Mobility X700 64MB VRAM

Skjerm: 14,1" WXGA (1280x800)

Batteri: 53.6 W (6 Celler)

Nettverk: Gigabit Ethernet, Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Optisk enhet: DVD Brenner - DVD-SM(DL)

Dimensjoner: 335 (B) x 240 (T) x 31.9/34.1 (H) mm

Vekt: 2,4 kg

Veil. pris: ca 11500 kr inkl. mva for gjeldene konfigurasjon med Windows XP Pro norsk

 

Dere finner mer hos Acer.no

 

På utsiden er det også 3x USB 2.0, FireWire (4 pins 1394a), PCCard, SD-, MMC-, MS-, MS Pro- minnekortleser, VGA-tilkobling, 56k analogt modem, hodetelefonutgang, mikrofoninngang (og intern mikrofon), linjeinngang, parallellport, hull for Kensington-lås og IR.

Det er to knapper i front som styrer bluetooth og wireless adapteret, en flashy men kul detalj.

Under lokket, på siden av tastaturet er det statuslys for diskaktivitet osv. Over tastaturet finner vi på knappen og snarvei knapper til e-post osv.

Under bruk ser man at skjermen gir etter for trykk, men ikke mye. Du vil ikke måtte være forsiktig under transport med denne!

Følelsen av kvalitet får jeg absolutt, kabinettet er solid plast og kun litt sviktende der dvd-spillern sitter.

Tastaturet er en drøm synes jeg selv, det har en buet form for å være mer ergonomisk og det funker sweet. Ingen styrepinne, men styreplate som fungerer bra. under styreplaten er det 2 kanpper med scrolleknapp i midten. Dette har vært helt ok å bruke. Litt irriterende at muspilen alltid går bort til scrollefeltet på skjermen når man bruker scrolleknappen.

Skjermen har god lysstyrke og bra innsynsvinkel...denne har ikke noe glossy etc. bla bla... men denne er ihvertfall meget behagelig. Film på senga er genialt siden skjermen har widescreen format!

 

Hvis man kjører maskina på full guffe blir det konstant vifteaktivitet, men synes støynivå er bra....ikke hylende eller bråkete vifter. Varme er samtidig en ting som blir gjeldende, men hvem har den liksom i fanget når den kjører på full guffe? Jeg ligger selv i senga å spiller SOF2 men legger en plastplate mellom fanget og maskina....behagelig varmt :)

 

Jeg har testet driftstiden på batteri og den ligger på i hvertfall 3 timer når alt er satt på max.batteri....hadde strøm igjen etter 3 timer, så oppimot 3.5timer er ikke uaktuelt. Har også lest at det vil være et 9cell batteri tilgjengelig, da blir vekta 2.5kg og driftstiden 5timer glatt :)

 

Har nå lagt inn FarCry og det flyter som en drøm, ikke på max selvfølgelig....det er konge med en så liten bærbar og alikevel ha power til nyere spill!

I 3DMark03 med litt OC av skjermkortet så kom jeg opp i 5800poeng, vil tro man havner på 5000-5400 når man har lagt inn nyeste drivere. >Jeg bruker omega og kjører kortet som X700, står ikke noe mobility under innstillinger ;)

 

Er det noe dere lurer på så fyr løs!

Endret av anders79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

flott at du poster erfaringer! synes du maskinen er fin og slank, eller er den litt klumpete? den er jo tross alt 34 mm høy, det er en del..

 

ikke èn nettbutikk som har den på lager.. fikk vite av Cshop at den kom inn tidligst 31. august.. kjipt!!

:cry:

Lenke til kommentar

3210 serien er betydelig mindre enn 8100 serien, jeg har prøvd begge og valget mitt var ikke vanskelig! 3212wxmi er helt konge :)

 

Kan vel kalle den alt annet enn klumpete, høyden er ikke akkurat noen turn-of i denne sammenheng :)

 

Tror jeg var heldig da jeg bestilte, tok kun en dag i posten så tommelen i været for Cshop og posten! Den kan fåes med danskt tastatur fra www.shg.no hvis det ikke er noe problem, prisen er da 10700,-!!!

Endret av anders79
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
3210 serien er betydelig mindre enn 8100 serien, jeg har prøvd begge og valget mitt var ikke vanskelig! 3212wxmi er helt konge :)

 

Kan vel kalle den alt annet enn klumpete, høyden er ikke akkurat noen turn-of i denne sammenheng :)

 

Tror jeg var heldig da jeg bestilte, tok kun en dag i posten så tommelen i været for Cshop og posten! Den kan fåes med danskt tastatur fra www.shg.no hvis det ikke er noe problem, prisen er da 10700,-!

hva har det å si at tastaturet er dansk? kan man ditche moms ved kjøp i danmark?

Lenke til kommentar
Bare for å få klarhet i det danske tastaturet, den ENESTE forskjellen er at Æ og Ø har byttet plass, knappene flipper du lett av og setter på rett plass! ;)

(Erfaringer fra Acer Ferrari 3200 fra ITButikken)

 

Ja, vi venter fortsatt på bilder! :w00t:

det er altså bare å bytte den fysiske plasseringen av knappene, for så å forandre på tastaturinstillingene fra dansk til norsk? Er OSet (fra shg.no) dansk eller norsk?

Lenke til kommentar

Jeg vurderte selv å kjøpe min 3212 fra shg, men syntes det var greit å benytte cshop siden de er lokalisert i Oslo. En annen grunn jeg har hørt er at tilgangen på denne maskinenen er ganske begrenset og at det kan ta lang tid før shg har den på lager. Nå skal ikke jeg uttale meg om shg's logistikkrutiner, men de datoene de opplyser på tilgangen på de bærbare pc'ene sine stemmer ikke alltid like bra. Shg prøver å få seg innpass på det norske markedet og da er det ikke unormalt å ta seg vann over hodet....vi kjenner flere slike eksempler :) Men vi vet at Shg.dk er en seriøs bedrift og mange er fornøyd, så maskinen kommer garantert....bare et spørsmål om tid :)

 

OSet som medfølger er både, norsk, dansk og engelsk, det siste er jeg sikker på....kanskje det var svensk?

Endret av anders79
Lenke til kommentar

ser på sidene til shg.no, at de har to ulike typer 3212. den ene har betegnelsen "ny", men bortsett fra at bildene er ulike, er resten identisk. Kan dette bety at den ene har et gammelt chassis, mens den "nye" har et nytt? link til "ny"

 

Edit: linken fungerte ikke, men bare søk på 3212 så kommer de to alternativene opp

 

(vet at jeg har postet eksakt lik post i annen del av forumet)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Jaggu....da ser det ut til at vi vet forskjellen :)

 

Min 3212 er ihvertfall den som står som ny på sidene til shg....shg averterer jo voldsomt, men uten varer på lager fant ihvertfall jeg et alternativ nemlig www.cshop.no! Fikk den dagen etter jeg bestilte :)

Endret av anders79
Lenke til kommentar

har mailet litt med shg.no og dette er svarte jeg fikk på spørsmålet om forskjellen på de to:

 

Hej Kasper

 

De er oprettet sådan på Acers hjemmeside, den nye er en ny revision, men det fremgår ikke af spec hvad forskellen er....

 

Finner heller ingen måte å kontakte Acer på, annet per tlfl. Hadde vært interessant å finne ut hva forskjellen mellom de to egentlig er:)

 

 

Må foresten annbefale denne brukertesten av 3212, også meget bra:)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...