Gå til innhold

Problemer med videoavspilling på leadtek 6600GT


jinx81

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig skaffet meg nytt skjermkort Leadtek 6600GT WinFast... Er generelt fornøyd med dette kortet til BF2. Problemet er når jeg skal se video (divX,mpg, wmv ...etc). Når jeg prøver å spille av en video i Winamp eller Windows media player, låser nesten pc'n seg helt. All CPU tid blir tildelt programmet som spiller av filmen. Hvis jeg trykker på stopp, tar det noe som 20 sekunder eller mer før avspillingen stopper og CPU bruk går over til idle.. Samme for programmets lukkeknapp. Video-vinduet i spiller'n er svart, men det er lyd.

Jeg har nylig reinstallert windows xp, og har siste driveren til skjermkortet. Kan noen hjelpe meg? Jeg har søkt, men finner ikke noen løsning... :(

 

Jinx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke skjermkortet, men driverne. Jeg antar du har installert 77.30 som kom med BF2 eller i hvertfall har en driver i 77.xx-serien?

 

Er en videobug med de driverne, jeg må altså bruke gamle 71.72 nå for å kunne spille GTA: SA og se på video, men problemet er at jeg ikke får spilt BF2 med gamle drivere uten kraftige grafikkfeil :(

 

EDIT: Altså ingen løsning her heller, så si ifra om dere har noen..

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Det var det jeg fryktet. Det er drikjipt for oss som ser film og spiller på samme maskina, for hvem gidder vel å bytte driver hver gang når man skal spille og se video... Håper de klarer å fikse videobug'en snart.. Har forresten ikke hørt noe om den bug'en før.

Lenke til kommentar

Gikk tilbake til versjon 71.89 (kan lastes ned fra 3DChipset.com) Selv om du sier du har "krafige grafikkfeil" i BF2, har jeg ikke merket dette. Men kanskje du ikke avinstallerte forrige driver godt nok? Jeg leste om at det kan skape problemer av ymse slag, så jeg lastet ned Driver Cleaner og renset .. husk å lese readme.txt!!! Når jeg hadde "renset" med DC og installert 71.89, funka alt som det skulle både i BF2 og ved videoavspilling - hurra! Men det er mulig at jeg ikke får "top of the line" grafikk i BF2, men la ikke merke til noen større feil..

 

Jinx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...