Gå til innhold

Creative Zen Sleek


Anbefalte innlegg

Har gjort en del bomkjøp på mp3-spillere. Ikke det at de ikke har vært ok de jeg har kjøpt, men rett etterpå har det kommet nye spillere med bedre spesifikasjoner.

 

Har f.eks. akkurat kjøpt meg en zen micro, da jeg ser at denne zen sleek dukker opp.

 

Men kommer denne til å komme med større hd kapasitet enn 20 GB?

 

Noen som har noe mer interessant å fortelle om denne spilleren som ser veldig spennende ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener den skal komme med 20/40/60 gb harddisk. Har selv bestillt 20 gb versjonen fra komplett :). De får den inn 06.08.05

Du får gi tilbakemelding da, hva du synes om den.

 

Regner med at den blir å få kjøpt til under 2000 om ikke lenge. Tror selv jeg skal vente til 40 GB versjonen kommmer, hvis den ikke koster alt for mye.

 

Ser det står skrevet mye fint om iAudio sine spillere, men jeg gidder ikke betale noe ekstra for å se bilder og video. Er dessuten blitt veldig vant til Creatives grensesnitt, og liker det.

Lenke til kommentar
Ser det står skrevet mye fint om iAudio sine spillere, men jeg gidder ikke betale noe ekstra for å se bilder og video.

 

Vel, iAudio (Cowon) har jo flere spillere tilgjengelig enn X5, som sikkert er den du har lest mest om i det siste.

 

Forgjengeren M3 (finnes i 20 Gb, 40 Gb samt 20L Gb, der 'L' signaliserer over dobbel batteritid - 35t mot vanlig 14t) er stadig en sløy spiller med radio, gedigen fjernkontroll (etter sigende) og formatstøtte for det meste (Ogg, MP3, etter nyere firmware også Flac, osv.). Denne gjør det meste som X5 gjør, men uten skjerm på hovedenhet - USB-on-the-go har den vel heller ikke.

 

I tillegg skal M5 være i kjømda, men det er uklart for meg om nisjen mellom M3 og X5 er stor nok til at denne forsvarer produksjonsstart.

Lenke til kommentar
Vel, iAudio (Cowon) har jo flere spillere tilgjengelig enn X5, som sikkert er den du har lest mest om i det siste.

 

Forgjengeren M3 (finnes i 20 Gb, 40 Gb samt 20L Gb, der 'L' signaliserer over dobbel batteritid - 35t mot vanlig 14t) er stadig en sløy spiller med radio, gedigen fjernkontroll (etter sigende) og formatstøtte for det meste (Ogg, MP3, etter nyere firmware også Flac, osv.). Denne gjør det meste som X5 gjør, men uten skjerm på hovedenhet - USB-on-the-go har den vel heller ikke.

 

I tillegg skal M5 være i kjømda, men det er uklart for meg om nisjen mellom M3 og X5 er stor nok til at denne forsvarer produksjonsstart.

Ja, jeg leste så vidt om denne. Den ser jo på alle måter bra ut, spiller det som er av formater, og har etter hva jeg kan se, gjort det bra i tester. Er noe skeptisk til å ha en liten fjernkontroll, med lite display. Etter hva jeg har forstått, er det svært begrenset i hvilken grad man kan styre spilleren uten å bruke fjernkontrollen. Synes egentlig det blir litt mange enheter å holde styr på.

 

Er også noe skeptisk til å kjøpe en spiller som første gang kom i salg for mer enn ett år siden, med tanke på den rivende utviklingen det er innen mp3-spillere.

Lenke til kommentar
Mener den skal komme med 20/40/60 gb harddisk. Har selv bestillt 20 gb versjonen fra komplett :). De får den inn 06.08.05

Du får gi tilbakemelding da, hva du synes om den.

 

Regner med at den blir å få kjøpt til under 2000 om ikke lenge. Tror selv jeg skal vente til 40 GB versjonen kommmer, hvis den ikke koster alt for mye.

 

Ser det står skrevet mye fint om iAudio sine spillere, men jeg gidder ikke betale noe ekstra for å se bilder og video. Er dessuten blitt veldig vant til Creatives grensesnitt, og liker det.

www.europe.creative.com

 

Den kommer vel ut for salg der på 40 gb før de norske nettbutikkene.

 

Lager vel en liten brukertest av den også muligens.

Men ser fram til å få den. Den ser #(`%)"(% fet ut. :D

 

6 days to go...

Lenke til kommentar
Mye kommer Sleek til og koste ? 1700 ?

Hvis du tenker på hva den kommer til å koste på litt sikt, er du nok ikke så langt unna med ditt anslag på 1700 kroner tipper jeg.

Altså først må du lese posten over deg. Der står det 2395 kr + frakt = ca. 2500

Så kan du sjekke prisguiden: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35415

 

Er ingen der som er rundt 1700 en gang. Alle er fra 2300 og oppover.

 

Legg til 500 kroner så er du mer på rett vei. :thumbup:

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Mye kommer Sleek til og koste ? 1700 ?

Hvis du tenker på hva den kommer til å koste på litt sikt, er du nok ikke så langt unna med ditt anslag på 1700 kroner tipper jeg.

Altså først må du lese posten over deg. Der står det 2395 kr + frakt = ca. 2500

Så kan du sjekke prisguiden: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35415

 

Er ingen der som er rundt 1700 en gang. Alle er fra 2300 og oppover.

 

Legg til 500 kroner så er du mer på rett vei. :thumbup:

UUnreal da, jeg skrev hva jeg trodde spilleren ville koste på litt sikt, og da tror jeg ikke 1700 er noe dårlig anslag. :thumbup:

 

Er litt usikker på hva han spør om siden han stiller spørsmål om hva den kommer til å koste. Hvis han derimot hadde spurt om hva den koster, ville jeg svart det samme som deg, ettersom jeg også har bestilt den på Komplett, og jeg skal hente den om en times tid. :thumbup:

Lenke til kommentar
Mye kommer Sleek til og koste ? 1700 ?

Hvis du tenker på hva den kommer til å koste på litt sikt, er du nok ikke så langt unna med ditt anslag på 1700 kroner tipper jeg.

Altså først må du lese posten over deg. Der står det 2395 kr + frakt = ca. 2500

Så kan du sjekke prisguiden: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35415

 

Er ingen der som er rundt 1700 en gang. Alle er fra 2300 og oppover.

 

Legg til 500 kroner så er du mer på rett vei. :thumbup:

UUnreal da, jeg skrev hva jeg trodde spilleren ville koste på litt sikt, og da tror jeg ikke 1700 er noe dårlig anslag. :thumbup:

 

Er litt usikker på hva han spør om siden han stiller spørsmål om hva den kommer til å koste. Hvis han derimot hadde spurt om hva den koster, ville jeg svart det samme som deg, ettersom jeg også har bestilt den på Komplett, og jeg skal hente den om en times tid. :thumbup:

Sant.. jeg var litt kjapp på den der. :)

 

Hente allerede?!?!? Forhåndsbestillte jeg og min er ikke sendt enda. :wallbash:

 

You lucky bastard.. :yes:

Lenke til kommentar
Legg ut en kjapp liten anmeldelse, da! Har ikke hørt noen brukererfaringer i det hele tatt, jeg. Lurer litt på hvordan den er..

OK da, skal prøve meg litt som anmelder. Den blir riktignok ikke så omfattende, for jeg må få lagt over flere filer på spilleren:

 

Det første som slår meg er at den er merkbart mindre enn forgjengeren i både vekt og volum (det skulle bare mangle, den er bortimot 25 % lettere, nærmere bestemt 157g).

 

Den ser delikat ut. For første gang synes jeg produsenten har vært CreAtive med utformingen på en av sine større spillere (regner da ikke med zen Micro). For de av dere som kjenner til touch paden til tildlere zen spillere, bør ikke denne by på overraskelser. Man får i så henseende hva man er vant til fra senere utgaver av zen. Når man snakker om design, snakker man samtidig om smak og behag, og jeg må som sagt si at denne var pen og diskret. Den virker solid, og slett ikke "billig" og plastikkaktig.

 

Liker dog ikke det relativt kraftige blåskjæret i skjermen. Her synes jeg zen micro var mer både diskret og behagelig.

 

Ørepluggene jeg har testet spilleren sammen med er Sony EX71SL. Det lyder helt formidabelt, men god lyd er jeg vant med fra Creative tidligere, så egentlig ikke noe nytt her. Må benytte anledningen til å skryte av Sony ørepluggene også. Hvis du vil ha noe lite, hendig, med bra isolasjon og god lyd, så kjøp disse.

 

Tilbake til spilleren, den største nyvinningen er den delikate utformingen, samt at den er merkbart mindre enn forgjengeren. I tillegg er det jo også FM-radio. Ellers får man det meste av det man er vant til fra tidligere utgaver, så ja, dette er en spiller ihvertfall jeg trygt vil anbefale andre.

 

Løp og kjøp

 

Beklager at dette ble en noe amputert anmeldelse, nå skal spilleren få min oppmerksomhet.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...