Gå til innhold

AMD Dual Core erfaringer tråden


Betroz

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide å lage en slik tråd siden fler og fler kjøper seg dual core CPU'er i disse dager. Her skal vi kun diskutere AMD sin dual core, ikke Intel!

 

Ting som er interessant kan være :

- CPU stepping eller bare når den ble laget?

- Hvilken modell har du av dem?

- Hvilken kjøling bruker du?

- Har du tatt av heatspreader?

- Ytelse

- Stabilitet (Klarer du 24 timer med dual Prime95?)

- Overklokking

- Temperatur idle/load

- annet av interesse...

 

Så da er det bare å begynne å skape denne tråden til en AMD Dual Core database med informasjon :cool:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en X2 4400+ som jeg kjører på 2550 MHz @ 1.52V. Kjølingen er en XP-90c med 92mm Papst vifte på 32dB. Brukte AS5 som pasta. 25 Mai er datoen den ble laget. Idle er ca 35 grader og load når begge kjernene blir testet under Prime95 er på 55-58 grader (synker mer når det blir kaldere!)

Ett screenshot kan si mer enn tusen ord :

post-222-1122572057_thumb.jpg

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på ang spilling. Veit seff at man ikke får spesiellt mye mer ytelse kontra en singlecore, man kan faktisk tape litt. Hvor mye? kontra en single core på tilsvarende frekvens, ikke pris selvfølgelig :)

 

Lurer fordi jeg spiller mye, men samtidig vil jeg seff. ha fordelene X2 gir ellers :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Litt Cinebench2003 action :

Hmmm... interessant :)

Ser at din X2@2550@"single" yter det samme som min "Claw"@2420 (S754) i "render-test". Nesten dobbel ytelse i dual dah.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Syns eller ble den faktisk det? Skal kjøre noen tester når jeg kommer hjem.

 

Har samme kjøling som deg (enda) og temp ligger litt under siden jeg ikke overklokker(enda).

Da tenker jeg ikke i benchmarks, men da jeg spilte CS:S og hadde FRAPS på til å vise fps. Teste mer.

 

Jeg formaterte ikke disken etter jeg satt i min X2, burde jeg det? Noen skjulte Windows tweaks for 2 CPU'er som kommer på da? Høres kanskje litt teit ut det :p

 

Etter ett tips på nettet modifiserte jeg boot.ini fila da :

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

Lenke til kommentar
http://www.tomshardware.com/cpu/20050509/index.html

 

En god artikkel fra Toms-hardware som tar for seg forskellen mellom dual og singel core CPU, samt tester av ytelse.

 

Man vil ikke få noe bedre FPS i spill med en dual core CPU. Forskjellen er den at man kan kjøre flere programmer i bakgrunnen før det går ut over FPS'n.

Takk for innspillet Frezz, men jeg tror de fleste vet det der du.

Lenke til kommentar
Rettelse, cpu'en din ble ikke prudsert 26 mai, men uke 26, år 2005.

 

Synes det blir depnnende å se om X2 4000+ klokker stort jeg :)

Oops ja når du sier det så stemmer det selvfølgelig :blush:

Hadde X2 4000+ vært tilgjengelig da jeg kjøpte, så hadde jeg klart valgt den. Overklokker sikkert like langt også som storebror 4400+.

Lenke til kommentar

Da er dual-core ssystemet installert, og alt fungerer som det skal! :yes:

 

Jeg er nå den heldige eier av en Athlon 64 X2 4400+ basert på "Toledo" kjernen. Kjører foreløpig både 32bit og 64bit Windows XP Pro, samt 64bit Fedora Core 4

 

Jeg bruker vannkjøling på prosessoren. Har en Dager Den TXD blokk, selvsagt med Artic Silver 5. Har foreløpig ikke klokket prosessoren.

 

Cool & Quiet er aktivert...

Idle temperatur er rundt 28 grader

Temperaturen på hovedkortet er 30 grader

 

Hovedkortet jeg bruker er et ASUS A8N-SLI Premium, og det var klart for dual-core rett ut av boksen. Liker den pasive heatpipe kjølingen på chipsetet!

 

Venter nå på at nVidia skal lansere GeForce 7800GT ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...