Gå til innhold

DVD-spilleren gir dårlig bilde, hvofror?


Anbefalte innlegg

Var innom elkjøp og gikk til innkjøp av et hjemmekinoanlegg som dette.

 

Jeg har følgende TV og er storfornøyd med TV`en. :D Men problemet ligger i at jeg testet ut det nye hjemmekinoanleget opp mot min 3-4 år gamle PS2 og ble overasket at PS2 gav et mye bedre og klarere bilde enn det nye anleget gav. Det til tross alt at det nye hjemmekinoanleget er koblet til TV`en ved hjelp av en Component kabel som kosta skjorta. Mens PS2 er koblet med en vanlig SCART kabel. Alle innstillingene har blitt gjort på det nye annleget som de skal og det er blitt gjort for optimal bildegjennvining men PS2 slår dette altså. Så det jeg lurer på om noen vet om jeg kan returnere dette annleget på grunnlag av dette? Hvis ja kunne jeg tenke meg å få hjelp til å velge et bedre annleg men som ikke koster så mye mere enn 4k?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah nå har jeg fått tak i det Yamaha annleget og man, det var noe kick ass bilde. :dribble::yes: Og lyden, lyden er suveren. Skal legeg ut snart noen bilder og en liten test. :)

 

 

Nå har jeg fått testet ut anleget litt, og det første som traff meg var når jeg skulle hente det på Elkjøp Giganten Forus (Stavanger) var den store pakken:

 

1.JPG

 

Vel innholdet i pakken er bestående av seperate komponenter:

 

1. Receiver RX-V350

2. DVD-Spiller DVD-S550

3. høyttaler sett inkludert subwoofer

 

Det som var så fint var at alle de seperate komponentene kom i hver sin eske, som var ganske nice.

 

2.JPG

 

 

 

 

Selveste Reciveren var litt tung, og hadde tilkoblingsmuligheter for det meste, og det var veldig enkelt å koble høytalerne til denne da kablene var markert, med skrift slik at man egentlig ikke trengte manualen.

Reciveren har mange forskjellige lydmulighjeter og da snakker jeg om det meste unatt THX da, men dettte spiller ikke så stor rolle da lyden er helt suveren. I tillegg er det radiotuner og dette er meget bra. Blir aldri lei av å høre på radio i ny og ne. :p

 

3.JPG

 

Når det gjelder av kabler som fulgte med så fulgte det ikke med noen SCART kabel, men en gule videokabel, som er den dårligste form for bildeoverføring fra DVD til TV. Men dette gjodre ikke noe pga jeg hadde en Component kabel fra før av. Og med Progressive Scan slått på var bilde enestående. :D Anbefaler denne på det sterkeste.

 

Det er vel og merke at man i første omgang må koble DVD-spilleren via enten Videokable, eller SCART for å få frem bilde. Grunnen til dette er at hvis man pluger i en Component første gangen spilleren startes opp vil man ikke få opp noe bilde. Derfor må enten en videokabel eller SCART brukes føsrte gangen slik at man kan se menyen og skifte til Compionent i menyen til DVD-spilleren. Først da vil man kunne bruke component inngangen.

 

4.JPG

 

Selveste DVD-spilleren er meget god, og gir et meget godt og klart bilde, til og med ved hjelp av en vanlig SCART kabel. Den spiller det meste blandt annet Divx, noe som er ganske bra. Den har Componet utgang, og Progressive Scan for optimal bildegjennvinning, men dette er stort sett standard på alle DVD`spillere i dag. Det eneste jeg savner ved denne er at den kunne vise klokke ved Standby mode. Hadde vært kjekt det men kanskje dette går har ikke lest manualen fult ut.

 

Apropos manual så finnes det i alt 3 stk hver for enkel komponent så her er det mye lesestoff å sette seg inn i. :)

 

6.JPG

 

Så er det subwooferen som virkelig gir smell fra seg. Hele rommet mitt dundrer og hele andre etasje merker lydbølgen. :D

 

7.JPG

 

De to fjernkontrollene som henholdvis er til DVD, og Reciveren er gode å holde i, samt at det er lett å betjene de.

eneste jeg hadde å utsett på er at den ENTER/OK knappen på DVD kontrollen kunne vært noe større, men prik pirk.

 

Til DVD

DVD.JPG

 

Til Reciveren

Tuner.JPG

 

Ellers består annleget av 5 små satelitthøytalere som gor meget god lyd fra seg samt at de er lett å plasere. I tilleg følger det med gummistroper til alle høytalere som er valgfrit å montere slik at de står stødig, men dette er valgfitt selvfølgelig pga de er stødige uten disse gummistropene også. Men hvis man plaserer høytalerne på et sted der de lett kan komme i kontalt med barn ol, så følger det med bårrelås (vet ikke om det heter det) som hindrer i at høytaleren nesten er fastlipt til stedet den ligger på med mindre man bruker litt makt får å få den av. Ganske hendigt. :w00t:

 

9.JPG

 

10.JPG

 

Total kostet dette anleget 4880,- på Elkjøp og jeg synes at man får et meget bra hjememkinopakke for disse pengene, noe jeg fikk. Så jeg anbefaløer dette på det sterketse til andre som planleger å kjøpe anlegg.

 

Det er vel å merke at siden det er seperate komonenter så er det 3 seperate strømmkilder, så planleger man å køpe et slikt et så pass på at du har nok skjøteledninger. :)

 

Til slutt vil jeg si at det er meget enkelt å sette opp dette anleget og det følger med en "Quick Set Up Guide"

 

8.JPG

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...