Gå til innhold

1 mann + 1 kveld + 18 lettøl = ?


Anbefalte innlegg

Jeg er svært glad i TV serien mythbusters, derfor har jeg bestemt meg for å prøve å "bust a myth" selv.

 

Har du noen gang lurt på om det er mulig å faktisk få noe særlig promille ved kun å drikke lettøl? Det er jo en svak alkoholholdig drikk som du kan få kjøpt 24 timer i døgnet, nesten hvor som helst. Og den er realtivt billig, 3 sixpack med pant = 72kr på RIMI.

 

Mange har vel hørt historien om en kar som ble lurt av de han var på fest med til å tro at han drakk øl, når det kun var lettøl, han ble jo selvsagt "kannakkas".

 

Jeg derimot er fullstendig klar over at det er lettøl, så min pyskiske oppfattelse av hvor beruset jeg vil føle meg vil sikkert bli noe mer begrenset enn personen i historien, ref. "placebo effekt".

 

For å teste dette skikkelig så har jeg skaffet meg en promilletester i 1000kr klassen som faktisk fungerer. Tidligere testvinner, og bestselger, av promilletestere heter CA 2000. Nå har den nye og forbedrede versjonen CA 4000 kommet, den har jeg.

 

Teroien burde jo tilsi at man bare må drikke dobbelt så mye for å oppnå samme effekt, har derfor en person ved siden av meg som skal drikke halvparten så mye som meg, men med dobbelt så mye alkohol prosent så vi har noe å sammenlikne med!

 

Hva er deres tanker og erfaringer om dette emnet?

 

Jeg vil løpende oppdatere denne posten med bilder og info :-) Hvis dette ikke er god lørdags underholdning så vet ikke jeg :hmm:

 

Dette er btw "frogners lokale mythbuster":

 

mrhw.JPG

 

Jeg er ca 185cm høy, veier vel rundt 70kg og har null muskler, 23 år.

 

----

21:25 - 0 lettøl - 0.00 promille:

Alkotester:

DSC00251.JPG

-

Promilletest 1 (0.00):

DSC00252.JPG

-

18 øl igjen:

DSC00253.JPG

 

----

22:10 - ca 2,5 lettøl - 0.50 promille <-taes med en klype salt... 2 dobesøk.

DSC00262.JPG

 

----

22:50 - 6 lettøl - 0.60 promille <-skuffende, dama har 0,7... 3 dobesøk, magen kjennes svært full!

DSC00263.JPG

 

----

23:41 - 9 lettøl - 1.20 promillle <-oh yeah! kjøre på mer, dama har ca likt!

DSC00264.JPG

 

----

 

00:13 - 12 letøl - 1.40 promille <-tjuuhuu!, men må dreikke mer, dama har 1.60 med 4,7% drikke!

DSC00265.JPG

 

----

 

00:30 - 15 lettøl - 1.70 promille <-har altfor mye i mageb, resten vil ta tid!

 

DSC00277.JPG

 

----

 

01:50 - 15 lettøl - 1.80 promille <-maks som er målt!

 

DSC00278.JPG

 

----

 

Konklusjon:

Ja det er mulig å bli full på lettøl, men du kommer nok til å bli ganske kvalm også grunnet at du må drikke dobbelt så mye.

Om du vil bli drita på lettøl så skal du ha en grandios mage som klarer å skylle unna masse væske. Tenk på russetide, tok du noen gang "kassa", hvor lang tid brukte du? Klarte du det på en kveld så er lettøl tingen for deg!

Hvis du kjører hardt så burde du klare en promille på 2.0, evt ikke spis så mye tidligere på dagen.

 

1.80 i promille kostet meg altså (uten pant):

Lettøl: 3kr * 15 = 45kr, det er jo SVÆRT bra, nesten som å være i danmark :-)

Sprit: halvflaske av billigste typenbillgste typen 112,90 + blandevann = ca 125kr.

 

Regner med at ved et mer moderat inntak av lettøl så hadde jeg sikkert klart å bli "passe brisen". Lettøl var selvfølgelig mest effektivt i begynnelsen før magen sa at nå er det litt mye her. Så hvis du er ute etter å ikke bli drita, eller hvis ølsalget er stengt så vil jeg absolutt anbefale lettøl, det kan jo også kjøpes overalt! Mitt beste tips, kjøp 9 lettøl og skyll dem ned fort som bare f, da blir du ihvertfall brisen :-)

 

Hva synes dere om jeg kjører samme eksperiement bare med 3,7% øl (øl du får kjøpt i butikkene i sverige)?

 

 

 

DSC00285.JPG

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men det er da vel fremdeles 2,5% er det ikke? så det tilsvarer vel ca 9 vanlige pils?

Stemmer, men for å oppnå maks effekt så må det drikkes FORT!

 

MrLee, nja ikke for hver øl, da man må vente litt mellom hver måling for at man ikke skal ha alkohol i munnen som kan påvirke målingen :-)

 

Nå starter jeg!

Lenke til kommentar

Spennende, men du vil nok ikke få noe særlig promille. Måling av promille går ut på å måle hvor mange promille (tusendeler) av blodet som er ren alkohol. Når du drikker lettøl, så tilfører du såpass mye væske at alkoholpromillen ikke beveger seg noe særlig opp.

 

Hvis du får høyere promille, så skal det jo i teorien være mulig å bli full på Kefir.

Lenke til kommentar
Spennende, men du vil nok ikke få noe særlig promille. Måling av promille går ut på å måle hvor mange promille (tusendeler) av blodet som er ren alkohol. Når du drikker lettøl, så tilfører du såpass mye væske at alkoholpromillen ikke beveger seg noe særlig opp.

 

Hvis du får høyere promille, så skal det jo i teorien være mulig å bli full på Kefir.

Aha, en som har peiling! Dette har jeg også tenkt på, har irritert meg lenge, men hvis jeg drikker fort som bare det så burde det vel gi noe? Har følt meg brisen på 3,7% øl...

 

Flott at du kommer med "kritikk"!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

At du har følt deg brisen på 3,7% øl har nok mest med å gjøre at du tror at du er blitt brisen. Det er gjort forsøk på folk, hvor de ble gitt alkoholfri drikke (men ble sagt at det var sprit). Nesten alle ble dritings, og gikk rundt og spydde og oppførte seg som noen skikkelige fyllefanter. :p

 

Men uansett, dette vil bli spennende å følge med på!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
At du har følt deg brisen på 3,7% øl har nok mest med å gjøre at du tror at du er blitt brisen. Det er gjort forsøk på folk, hvor de ble gitt alkoholfri drikke (men ble sagt at det var sprit). Nesten alle ble dritings, og gikk rundt og spydde og oppførte seg som noen skikkelige fyllefanter. :p

Ja det er det jeg også ha hørt, man skal absolutt ikke undervurdere placebo effekten!

 

btw, øl 2 er på vei ned...

Lenke til kommentar
Moro, har jeg noe å følge med denne kvelden også! :)

Da starter jeg på øl nummer 3. Noen som har en formening om hvor fort jeg må/burde drikke? Eks, hvor fort drikker man med vanlig drikke? 2 halvitere i timen/halvtimen?

 

EDIT: Jeg har også for anledningen spsit realtivt lite idag og jobbet fra 10.00 - 20.50 med en noe stressende jobb...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
hehe så morsomt. kanskje jeg skal utnytte ansatt rabatten min i hansa og skaffe meg litt øl snart jeg og. ( 50% rabatt :devil: )

Grunnen til at jeg valgte Ringnes var pga prisen (3kr flaska = 9kr/l, Hansa 10,10kr boksen = 20,20kr/l)...

 

3 øl'en er nede, og jeg føler faktisk at jeg har drukket alkohol, begynner nesten å kjenne at blæra sier ifra...

 

Min samboer/kjæreste har drukket opp sin 0,5L cider så vi ligger likt...

Lenke til kommentar
Da starter jeg på øl nummer 3. Noen som har en formening om hvor fort jeg må/burde drikke? Eks, hvor fort drikker man med vanlig drikke? 2 halvitere i timen/halvtimen?

Hiv nedpå. Lettøl er da ikke noe å spare på. Tror jammen meg jeg skal teste det samme en dag :)

Lenke til kommentar
Da starter jeg på øl nummer 3. Noen som har en formening om hvor fort jeg må/burde drikke? Eks, hvor fort drikker man med vanlig drikke? 2 halvitere i timen/halvtimen?

Hiv nedpå. Lettøl er da ikke noe å spare på. Tror jammen meg jeg skal teste det samme en dag :)

DSC00262.JPG

Nå skyllet jeg munnen med vann 10 ganger, og testet...

 

Hm... Dama drikker litt saktere, hun lover å speede opp, hun har 0.30...

Lenke til kommentar
Spennende, men du vil nok ikke få noe særlig promille. Måling av promille går ut på å måle hvor mange promille (tusendeler) av blodet som er ren alkohol. Når du drikker lettøl, så tilfører du såpass mye væske at alkoholpromillen ikke beveger seg noe særlig opp.

 

Hvis du får høyere promille, så skal det jo i teorien være mulig å bli full på Kefir.

#1; Det er forskjellige måter å måle på; blåseapparatene måler g etanol/m³ luft (sikkert i en annen målestokk).

 

#2; Alkoholen tas lett opp, men langt fra all væske går ut i blodet. Hadde vært gøy å ha 6 liter mer blod etter en kveld!

 

#3; Du får høyere promille, men jeg tviler på at man kan bli full på Kefir.

 

Hold deg gjerne på et varmt sted, for da må du ikke så fort på toalettet (egen erfaring), og væska kan ligge lenger i tarmene så man får ut mer alkohol. Anbefaler å ta 3 - 5 i timen (mer hvis du klarer). Man forbrenner vanligvis 0,1 - 0,15 promille i timen.)

Lenke til kommentar
hehe så morsomt. kanskje jeg skal utnytte ansatt rabatten min i hansa og skaffe meg litt øl snart jeg og. ( 50% rabatt  :devil: )

Grunnen til at jeg valgte Ringnes var pga prisen (3kr flaska = 9kr/l, Hansa 10,10kr boksen = 20,20kr/l)...

 

3 øl'en er nede, og jeg føler faktisk at jeg har drukket alkohol, begynner nesten å kjenne at blæra sier ifra...

 

Min samboer/kjæreste har drukket opp sin 0,5L cider så vi ligger likt...

ok.. men foresten så har vi kampanjer på lettøl nå hos ica, 2,90 pr flaske tror jeg. hvis ikke det var 2 pr flaske.

 

keep it up :thumbup::p

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...