Gå til innhold

Teller i html


Anbefalte innlegg

Hei. Driver på og esprimenterer litt meg html. Så har eg laga ei side. På denne sida er det ingen reklame. Og det erganske så viktig for meg ettersom eg hater alt som har med reklame å gjer på internet.

 

Så kommer tingen. Eg vil ha ein teller på siden min. Som da naturligvis skal telle besøkende. men så har eg lest ein plass at ein må ha ein server som støtter dette for å få det til.. å eg vil ikkje ha sån reklame-dritt-teller.

Håper på litt detaljerte svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve å forklare litt:

HTML gjør ingenting aktivt. HTML viser bare nettleseren hva de forskjellige delene av et dokument er. Hva som er overskrift, hva som er brødtekst, etc, samt gir en del av elementene forskjellige egenskaper. Men som sagt: HTML gjør ingenting.

 

PHP, derimot, gjør noe. PHP kan regne ut ting, PHP kan kommunisere med andre servere, PHP kan lage en værmelding, altså som et program. Derfor må du bruke PHP, eller et annet språk som fungerer på samme måten, for å lage en counter.

Lenke til kommentar

For å utdype det Mikka skrev: For å kunne lagre ting på en server (slik som antall besøkende), så må du bruke et serversidespråk. Et serversidespråk er et språk som blir kjørt på serveren, og som de besøkende egentlig ikke har tilgang til kildekoden til. HTML eller Javascript er ikke et slikt språk, men det er derimot for eksmepel PHP og ASP.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...