Gå til innhold

Vi trenger strengere straffer for vold


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article977009.ece

Blodet rant etter fire voldsomme slag mot hodet, og jeg fikk minst like mange i kroppen. Mannen var så rasende at fråden sto rundt munnen på ham.

.....

35-åringen er nå dømt for volden. Straffen ble ubetinget fengsel i fem måneder, samt sperring av førerkort for livstid. Dessuten må han betale 26.000 kroner i erstatning til offeret fra Arendal.

 

De fem fem månedene i fengsel er også straff for en rekke tilfeller av kjøring uten førerkort og flere fartsovertredelser.

 

P.S. I retten kom det fram at den brutale mannen er dømt for vold mot andre bilførere tidligere.

 

Typisk vaneforbryter som er til pest og plage for resten av samfunnet. Slike har ingen ting ute i det fri å gjøre. Fem måneder er latterlig.

 

Vi trenger noe tilsvarende en 'three strikes' lov i Norge også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 måneder er latterlig, ja.

 

Mannen (offeret) kunne først ha blitt drept i forbikjøringen, deretter kunne han ha blitt drept av slagene (det skal ikke mer til enn ett lite slag mot hodet før en uheldig person kan gå bort).

 

1-2 år bak murene + 3 års samfunnstjeneste + fratatt førerkort + oppreisning til offeret synes jeg hadde vært en bedre straff.

Lenke til kommentar
Dommerne er bundet av lovverket, dessverre. Men folk får som de stemmer. Vil de ha strengere straffer får de stemme på partier som står for dette, og ikke "godhets-" og Kardemommepartiene som sitter på Stortinget i dag.

:thumbup:

 

Er enig i at straffene for voldsforbrytelser må økes mellom 2 til 10 ganger, avhengig av hva forbrytelsen er...

 

Et three strikes-system vil aldri komme igjennom i norge, fordi en del røde partier synes synd på de som ikke har penger til mat, og i stedet for å gå på sosialen (som er flaut; å neeiii), stjeler et brød tre ganger på rad.

Lenke til kommentar
Et three strikes-system vil aldri komme igjennom i norge, fordi en del røde partier synes synd på de som ikke har penger til mat, og i stedet for å gå på sosialen (som er flaut; å neeiii), stjeler et brød tre ganger på rad.

Et slikt system trenger ikke nødvendigvis gjelde for små forseelser av denne typen.

Lenke til kommentar
Et three strikes-system vil aldri komme igjennom i norge, fordi en del røde partier synes synd på de som ikke har penger til mat, og i stedet for å gå på sosialen (som er flaut; å neeiii), stjeler et brød tre ganger på rad.

Jeg tror ingen partier i Norge ønsker et system ala USA. (jo, kanskje FrP)

 

Forøvrig gjelder ikke den three-strike loven for brødtyver da.

Lenke til kommentar

Trenger ikke bare strengere straffer.....

 

Trenger at politiet faktisk finner og arresterer de som gjør sånne ugjerninger.........

 

Uansett så tror jeg lovverket burde ha et slags skille, en ting om du en gang er uheldig og havner i et slagsmål på byen EN gang, ble provosert etc... Ja hvis det ikke er for alvorlig at begge for et blåmerke..

 

Og vaneforbrytere som burde deporteres, åpne et Gulag eller to i finmark og send alvorlige voldsforbrytere dit hvis de gjentar ugjerningen..

 

Uansett hadde vært effektivt det systemet som er nå hadde det blitt fulgt..

 

Ser ofta at folk er på permisjon fra fengsel og lignene..

 

KOmisk, dette er ikke fengsel hvis det er permisjon..

 

Ja ja hadde et par tilfeller hvor folk stod i kø for å komme i fengsel..

 

Uansett mange slippper ut tidligere etc..

 

Vurderer snart og slutte med utdannelsen min, lønner seg nesten mer å være forbryter...

 

Kanskje jeg raner en bank kanskje :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...