Gå til innhold

"Red Mana project", Ferdig:D


Anbefalte innlegg

Halloen alle Kassemoddere!

 

Jaja, i disse casemodtider tenkte jeg at noe må gjøres med mitt kjære aOpen h600b.

Selv om dette kommer til å bli det mange på forumet karaktiserer som en kjedelig mod fullfører jeg den uansett!

 

Ettersom jeg har vært rimelig oppslukt i Magic: The Gathering i det siste tenkte jeg at jeg skulle lage en liten vri på vinduet.

 

Vinduet skal være firkantet, og jeg tenkte jeg skulle pusse rød-mana logoen fra MTG inn. Inni kabinettet skal jeg ha to røde katoder så logoen får et rødt preg!

 

Har tegnet en kjapp sketchup på hvordan det kansje blir å se ut!

 

Er ikke sikker på når prosjektet trår til, men må først få tak i plexi og katoder.

Til å skjære i kabinettet med bruker jeg en Dremel-replica fra Europris.

 

H.kon

 

Edit: Her er et bilde av det ferdige prosjektet, for flere bilder, se lenger ned:P

redmanaproject37gw.jpg

 

edit: for de som lurer på hvordan jeg skal få inn mana logoen hadde jeg tenkt å gjøre noe slikt som det er gjort her. Synes det er en skikkelig kul effekt!

post-226-1101396741_thumb.jpg

Endret av H.kon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo en idè. Får først holde meg til sidedøra å prøve å få det til å se fint ut, så kansje jeg gjør mere som et nytt prosjekt senere!

 

Lekte meg også litt med Black mana symbolet!

 

Tenkte det kunne bli kult, det finnes jo mange ting du kan ha med dødninghoder osv.

 

Legger ved et bilde på hvordan jeg kunne tenkt meg det.

 

Hva synes dere er best, red eller black?

 

Hvilket farge burde jeg ha på katoden vist jeg skal ha dødningshodet?

post-226-1101420528_thumb.jpg

Endret av H.kon
Lenke til kommentar
Det er sikkert et dumt spørsmål, men, hvilket program bruker dere når dere lager skisser for kabinetter?

 

Om dere sier Paint kommer jeg til å dø av hjerteatakk eller no!

 

Mvh Audun Hagen

Nei, bruker ikke paint han bruker Sketchup, hvis du skal bruke det foreslår jeg at du ser på et par tutorials. da skjønner man en del mer..

 

Jeg syntes du burde satse på Red Mana :)

 

z1Ob

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
syntes Red Mana var tøfest,men kansje en kombinasjon?

 

en på hver side eller no sånt? kanskje hvis du har en 5,25" ledig brønn, skjære ut "Red Mana" eller "Black Mana" og putte en katode der å?

Ikke så dum idè!

 

Vurderer å først ta venstre døra med red-mana symbolet, og vist det blir bra så tar jeg kansje black mana på andre siden!

Lenke til kommentar

Ja, kommer med en liten update her!

 

I går var jeg på den lokale pcbutikken, exit data, og kjøpte meg 2 stk røde katoder med inverter og hele pakka! Så da er vertfall det i boks!

 

I dag på Neumann Bygg her i Tromsø. Plexiglass sto på handlelista! Desverre fikk jeg som svar fra mannen i kassa at de ikke selger plexiglass. Han anbefaler meg å oppsøke en glassmester.

 

Jeg så også på kutteskiver til dremel. Mye velge mellom, hva skal jeg kjøpe? Regner med noe glassfiberforsterket er å foretrekke? Hvor mange må jeg regne med at det går på utskjeringen min?

 

Ser også at de har plexi på Clas Ohlson, vurdere å bestille derifra(vi har ikke Clasern!!:()

vor tykk plexi skal jeg kjøpe? 2mm holder vell? Ser at de har kutteskiver også der, hvordan anbefaler dere vist jeg skal kjøpe derifra?

 

Jeg gikk en tur til Europris som ligger i lokalet vesidenav. Kjøpte meg en sprayboks med svart farge, i tilfelle jeg skulle få lyst å male noe invendig i kabinettet!

 

H.kon, håper på raske svar!

Lenke til kommentar

I dag var jeg på Tromsø jernvarehandel å kjøpte meg noen kutteskiver. Modding var innen rekkevidde:D

 

Først startet jeg å lekte meg litt på et gammelt kabinett, type compaq..

 

Etter flere timer med kutting og nedkjøling av dremel var jeg endelig ferdig å kutte hoveddelen, nå gjenstår kun filing, ei list, sette på plexi og selvsagt pusse logoen!

 

bilde%20006.jpg

Et lite bilde av hvordan det foreløpig ser ut, uten plexi!

bilde%20005.jpg

Et lite til! (med bakgrunnslys)

bilde%20004.jpg

enda et :p

 

 

H.kon

edit: er dårlige bilder grunnet web-cam!

Endret av H.kon
Lenke til kommentar
Prøv å få lånt et bedre kamera.

Er ikke bare å skaffe seg et kamera, men skal sjekke om jeg får lånt et av noen:P

Rydd i kablen. Hold deg til en farge, eller kanskje to hvis de passer godt i sammen.

Kablene en faktisk under rydding akkurat nå, men kabelstrømper tar litt tid, kjedelig å ta 4-pin molexer av og på hele tiden!

 

Neste jeg må skaffe er pussepapir og lim til plexi'en. Har jeg sjønt det riktig da jeg burde starte på p-600 og gå høyere til det ser bra ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...