Gå til innhold

Moddet Xbox = No Xbox Live


Shimano

Anbefalte innlegg

''Over a hundred people on the Xbox-Scene forums are reporting that they were banned from Xbox Live Monday, just one day before Halo 2 was due to launch.''

[url="http://ve3d.ign.com/articles/564/564775p1.html"]http://ve3d.ign.com/articles/564/564775p1.html[/url]

Ser ut som om MS har funnet det ideelle tidspunkt for å utestenge de som har moddet hard- eller software på Xboxen sin siden dette er et klart brudd mot reglene som gjelder for Xbox Live.

Meget bra - kanskje vi omsider får en seriøs spillplattform som ikke plages med cheats og ulike varianter av klient-side-juksing siden Halo 2 ligger an til å bli et betydelig spill online.

:thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en spøk eller?

 

Synes det er trist jeg.

Planla å kjøpe meg en Xbox nettop grunnet de mulighetene det gir med større hardisk og funksjoner som f.eks FTP i tilegg til å være en bra spillmaskin.

Det vil også si at de som har modda Xboxen på noen måte kan ikke bruke online spill.

 

Har Microsoft informert ordentlig om dette når de solgte maskinene?

 

 

Bra dette hendte før jeg gikk til anskaffelse.

Lenke til kommentar
Fordi Xbox Live er en lukket tjeneste fra Microsoft som du må betale for å være med på.

 

Hvorfor skal de tillate modda maskiner på spillnettverket sitt, slik at folk kan jukse og få feige fordeler i spill? Kan noen gi meg en eneste god grunn til dette?

1. Det er lovlig å modde en xbox

Endret av Seymour
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Fordi Xbox Live er en lukket tjeneste fra Microsoft som du må betale for å være med på.

 

Hvorfor skal de tillate modda maskiner på spillnettverket sitt, slik at folk kan jukse og få feige fordeler i spill? Kan noen gi meg en eneste god grunn til dette?

1. Det er lovlig å modde en xbox

Du har helt rett, det er lov å modde en xbox. Men - det er ikke lov å benytte en moddet xbox til å spille xbox live. Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Du har helt rett, det er lov å modde en xbox. Men - det er ikke lov å benytte en moddet xbox til å spille xbox live. Vanskeligere er det ikke.

Enkelt er det. Men hvorfor gjøre det "ulovlig" når det er "lovlig"? Sant nok at mange bruker cheats, men det er jo ikke alle som bruker det.

Xbox Live er en lukket tjeneste som brukerne må betale for å benytte. Tjenesten garanterer brukerne at alle spiller med samme fordeler og ulemper. Derfor tillater de ikke modifiserte maskiner på tjenesten sin. Om du vil bruke Xbox Live så følger du spillereglene, så enkelt er det.

 

Det er lov å drikke en flaske cola ute på gata, men en restaurant vil ikke tillate deg å ta med denne flasken inn og sitte og drikke den til maten. På samme måte som det er lov å modifisere sin Xbox, men om du vil bruke Microsofts tjeneste for nettspilling, så får du ikke lov å ta med deg en modifisert Xbox til tjenesten.

Lenke til kommentar
Fordi Xbox Live er en lukket tjeneste fra Microsoft som du må betale for å være med på.

 

Hvorfor skal de tillate modda maskiner på spillnettverket sitt, slik at folk kan jukse og få feige fordeler i spill? Kan noen gi meg en eneste god grunn til dette?

Såvidt jeg vet var ikke det mulig. Du måtte deaktivere chip (og kunne dermed ikke kjøre noe usignet, kun originalplata) for å komme på Live. Argumentet med "juks og fordeler" er da helt feil. Med mindre jeg er helt på viddene angående dette (tror jeg ikke), er dette en ren straffeaksjon fra MS. Rene straffeaksjoner har jeg rimelig lite til overs for. Det blir litt som om MS skulle banne alle som dualbootet med Linux på sin PC fra å laste ned patcher til Windows XP. Prinsippet.

 

Edit: En annen ting er jo at dette sikkert kan føre til utrolig oppblomstring av uoffisielle servere. Relativt få av de som har moddet med bryter kommer til å kjøpe enda en Xbox vil jeg tro, så da er alternativet å spille uoriginalt online.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om modifiserte lagringsfiler til Project Gotham Racing 2 som gjør at bilene går raskere, og som folk har brukt på Xbox Live.

 

Det er neppe tilfeldig at Microsoft kjører dette støtet i forbindelse med lanseringen av Halo 2, som "alle" vil spille på Live. Muligens er de ute etter overskrifter som "Halo 2 doblet salget av Xbox-maskiner", eller liknende. Det genererer neppe mye empati for Microsoft. De som nå vil kjøpe seg en Xbox til, kommer vel mest sannsynlig bare til å legge de fleste originalspillene sine inn på sin modifiserte maskin og deretter bytte spillene inn i en ny Xbox på EB Games e.l.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Er kanskje litt off-topic, men føler jeg uansett må legge dette til. Kjøpte en USB ADAPTER til Xbox'en. Denne " skulle " gjøre slik at jeg kunne bruke mp3 spilleren mot xbox'en.

 

Jeg prøvde mye forskjellige men fikk den ikke til og funke, så fant jeg ut at jeg skulle prøve det ut på MS DASHBOARD.

 

Med en gang jeg koblet USB ADAPTERET til slo hele xbox'en seg av. Det som hadde skjedd var at MS DASHBOARD hadde funnet en komponent som ikke var laget av microsoft, som da gjor slik at hele MS DASHBOARD låste seg for godt. Slik at den nå er ødelagt.

 

* KJIPT *

Lenke til kommentar

Sitat fra forumene til Xbox-Scene:

 

'I am using an xbox with a xecuter2 bios and I played my retail copy of halo2 on my xbox in stealth mode last night, and everything was fine. I try to play it today and it says my system is modified, so I can't go online with it now.'

 

Regner med at enkelte moddere som tar grovt betalt for å montere/bytte chip nå har litt lang nese siden de har lovt sine kunder at 'alt funker så lenge du disabler chipen'....

Lenke til kommentar

Sannheten er vel at ingen ennå vet hvorfor xboxene blir bannet fra Live nå. Frem til nå har det ikke vært noe problem å spille på Live med chippen slått av. Fra den 8 nov. ble imidlertid mange modifiserte xboxer bannet selv om chippen var av. Teoriene omkring dette er mange: Enkelte har rapportert at de har spilt med chippen av og ikke blitt bannet. Andre skriver at de har blitt bannet selv om chippen var av. Uansett virker det som om siste oppdatering av xbox Live sender endel data fra xboxen som inneholder info. om størrelse og serienummer på HD og info om EPROM. Inntil videre er vel det tryggeste for de med moddet xbox å ikke spille på Live før noen har funnet frem til en løsning på problemet. Det pågår endel diskusjoner i Live-forumet på xbox-scene. For øvrig synd at dette skjer like før Halo 2 slippes, men neppe tilfeldig....

Lenke til kommentar

Selv om chipen er skrudd av så kan ms se på "save games" foldereren at programmer er installert og dermed kan de anta med god grunn at xboxen er modda, det er ikke mulig og gjøre noe med det ennå ivhertfall.

Dette er noe som har vært kjent lenge i nesten 2 år nå at ms har hatt denne muligheten, spørsmålet har alltid vært om når vil de ta i bruk funksjonen siden det egentlig er en sak som dreier seg om person inntregning, for det er det som har vært diskutert lenge er om hvorvidt ms har lov til å legge seg opp i hva folk har installert på xboxen sin.

Men dette er kanskje en reaksjon fra ms sin side pga av at folk la ut halo 2 for nedlasting over 1 måned før offisielt reelease.

Så vi får vente og se om "hacker gutta" finner ut av en måte på og legge ting på xboxen uten at det blir registrert i save mappa.

Pst det finnes alltid er mottiltak mot tiltaket spørsmålet er bare hvor vansklig det er :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Vel, jeg har en moddet xbox, med SmartXX v.2 + 250GB disk, og jeg _vil_ spille Halo 2. Så, idag har jeg kjøpt meg en Xbox til, en Crystal Ed., som ikke skal moddes :)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...