Gå til innhold

Problemer med floppy drive. I/O error


Digitize

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å flashe HK bios nettopp (MSI K8N NEO2 S939), valgte DOS alternativet og ble bedt om å stappe inn i tom diskett. Fikk en feilmelding etter at det lyser grønt i floppy (jeg hører også at floppy driven "tar tak"). Jeg er usikker på hvor sikkert det er å flashe HK bios i Live Update 3 via "windows" alternativet (?) **EDIT ; jeg flashet bios i windows mode og pc'en gikk til helvete med fullt bios kræsj. Sjekk min post om dette her på forumet. Anbefaler INGEN å bruke dette alternativet, går til helvete 98% av gangene til de som prøver.**

 

Dette er virkelig helt utrolig - jeg får ikke tilgang til floppy i windows XP !

Jaja, ledninger sitter riktig og den har strøm. Jeg fikk formatert 2 disketter istad, men så får jeg plutselig ikke kontakt (noen ganger går det, andre ganger ikke).

 

Får feilmeldingen "An Unexpected I/O error" has occured, idet jeg prøver å formatere disketter.

 

Etter litt googling fram og tilbake, så fant jeg dette her som definitivt er samme problem som jeg har ;

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;811839

 

Det står at problemet kan løses ved at jeg stiller på strøm settings til CPU i registry.

 

Hvor sikkert er dette å gjøre ? (jeg har AMD FX-53, S939. Vil nødig ødelegge noe)

 

Har noen vært borti lignende og har et annet enklere løsningsforslag ?

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...