Gå til innhold

BenQ 937s Erfaring


Robinkle

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny skjerm i posten i dag. En BenQ 937s. Har merket behov for noe erfaring om skjermen i forumet så jeg ønsker å dele min.

 

Altså jeg var ivrig da jeg pakket den opp og satte den på bordet. Jeg angrer ikke. Etter å satt den på plass og plugget den inn, så var den klar til bruk. Jeg trenger ikke å justere bildet eller noe. Jeg gikk rett inn på Doom 3. Og vet dere hva? Jeg tror at etterslep er et ord som forsvinner fra ordboka etterhvert, fordi det eksisterer ikke på denne skjermen. Nå er dooms mørke omgivelser litt vanskelig å se det på, så jeg benyttet meg av Quake 3 isteden, hvor jeg fikk utprøvd andre farger også. Fargene er svært gode og jeg kan ikke se etterslep her heller. Det er en fryd å spille så glatt med et så vanvittig krystallklart bilde. Innsynsvinkelen er ganske god, har en kammerat som sitter 1,5 meter fra og ved siden av meg, og han ser også klart og tydelig.

 

Nå spiller jeg en del Starcraft, og det som var neggativt, var lave oppløsninger, så blir det litt blur aktig. Men det var jeg forberedt på.

 

Hvis noen skal ha en 19" LCD til å spille nye spill på, så er denne skjermen helt utmerket.

 

Jeg benytter:

GeCube Radeon 9600 XT og med DVI port.

 

DVI og analog kabel følger med, skjermen har innvendig strømforsyning, og jeg kunne benytte vanlig standard pc kabel.

 

Bare kom med spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fysiske innstillingsmuligheter.. Bare vippes? Hvor langt opp/ned kan den evt. gå?? Føles den litt billig (plast-aktig) når du justerer? Subjektiv mening om designet? Film/foto???

 

DRITBRA at du tar deg tid til dette..

Man kan vippe skjermen. Man kan ikke justere høyde.

 

Jeg føler at plastikken er av god kvalitet. Prøver å klemme hardt på kantene uten at den gir etter eller at det knirker. Plastikken er ikke glatt men virker litt porøs. Så du får en god kvalitets følelse. Når jeg vipper på skjermen så virker den solid og stø, må bruke litt krefter for å vippe den. Godt er det.

 

Må innrømme at designet ikke er så overbevisende stilig, men den er helt kurrant. Den er uansett ikke stygg, tvert imot.

 

Å se film er vel som omtrendt som å se på en krystall klar CRT. Skjermen henger helt med. På foto så er kontrastene og fargene bra, og som sagt krystall klar.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar
Fysiske innstillingsmuligheter.. Bare vippes? Hvor langt opp/ned kan den evt. gå?? Føles den litt billig (plast-aktig) når du justerer? Subjektiv mening om designet? Film/foto???

 

DRITBRA at du tar deg tid til dette..

Man kan vippe skjermen. Man kan ikke justere høyde.

 

Jeg føler at plastikken er av god kvalitet. Prøver å klemme hardt på kantene uten at den gir etter eller at det knirker. Plastikken er ikke glatt men virker litt porøs. Så du får en god kvalitets følelse. Når jeg vipper på skjermen så virker den solid og stø, må bruke litt krefter for å vippe den. Godt er det.

 

Må innrømme at designet ikke er så overbevisende stilig, men den er helt kurrant. Den er uansett ikke stygg, tvert imot.

 

Å se film er vel som omtrendt som å se på en krystall klar CRT. Skjermen henger helt med. På foto så er kontrastene og fargene bra, og som sagt krystall klar.

Takker.. Litt kjipt at det ikke er med opp/ned, men allikevel er det skjermen som er viktigst.

Lenke til kommentar
Uansett så vil jeg vente. Ser at man får NEC 1760nx til 3500,- kr i USA. Her koster den 4500,- eller mer ennå. Prisene skal nok betraktelig ned. Viewsonic XC910 får du for 4000,- i USA.

 

sjekk www.tomshardware.com

og valutakalkulator i aftenposten http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/data/javakalk.htm

Men du kan ikke bare rekne ut prisen med å gange med dollarkurs, avgifter gjør også sitt til at skjermen blir dyrere i Norge.

Lenke til kommentar
BenQ koster bare 223,- kroner mer enn Viewsonicen.

Og det følger med DVI-kabel til BenQ, det gjør det ikke til den Viewsonic tror jeg. Da er prisen lik.

Hvis man ringer inn etter å ha reggistrert bestillingen på web, så kan du be om å få prutte ned prisen, det funker hos komplett og mpx, etter min erfaring.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar
Fysiske innstillingsmuligheter.. Bare vippes? Hvor langt opp/ned kan den evt. gå?? Føles den litt billig (plast-aktig) når du justerer? Subjektiv mening om designet? Film/foto???

 

DRITBRA at du tar deg tid til dette..

Man kan vippe skjermen. Man kan ikke justere høyde.

 

Jeg føler at plastikken er av god kvalitet. Prøver å klemme hardt på kantene uten at den gir etter eller at det knirker. Plastikken er ikke glatt men virker litt porøs. Så du får en god kvalitets følelse. Når jeg vipper på skjermen så virker den solid og stø, må bruke litt krefter for å vippe den. Godt er det.

 

Må innrømme at designet ikke er så overbevisende stilig, men den er helt kurrant. Den er uansett ikke stygg, tvert imot.

 

Å se film er vel som omtrendt som å se på en krystall klar CRT. Skjermen henger helt med. På foto så er kontrastene og fargene bra, og som sagt krystall klar.

Takker.. Litt kjipt at det ikke er med opp/ned, men allikevel er det skjermen som er viktigst.

Det med å justere høyde er egentlig etter mitt syn, en oppskrytt problemstilling. Man løser problemet enkelt ved å vende på skjermen. Skjermkanten er omtrendt 10 cm fra bordflata.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar
Joda det skal visstnok være med DVI kabel å Viewsonicen. Ser at den har 16ms  mens BenQ moddelen visstnok er den første 19" med 12ms resopons.

Jeg har prøvd doom 3, Quake 3 og Command & Conquer generals, og alt går smooth. Og med det krystallklare bildet, alt blir så levende.

 

Jeg får en ganske god følelese når jeg går inn i rommet mens en 3Dmark2003 demo kjører på skjermen. Ser ser så vanvittig bra ut på avstand.

 

Det er tydelig at 12 ms har stor betydning.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar
merker du noe ghosting når du kjører spill i ikke native oppløsning?

Nå kjenner ikke jeg til utrykket Native oppløsning.

 

jeg har ikke opplevd ghosting i det hele tatt. Prøvd starcraft som er på 640x480 oppløsning. Og det er ingen ghosting der heller.

Endret av Robinkle
Lenke til kommentar

native oppløsning er den oppløsningen som står oppgitt som maks oppløsning for skjermen.

Mange lcd skjermer som gjør det bra i denne, sliter med ghosting når du vil kjøre spill i andre oppløsninger.

Og det kan vere greit hvis 3d kortet får brokk av å kjøre f.eks doom3 i 1280x1024 ;)

 

Kult hvis skjermen din ikke har dette problemet! :D

 

Da må jeg vurdere den seriøst, crt'en min synger på siste verset :ermm:

Endret av Hindmost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...