Gå til innhold

Seagate eller Western?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er temmelig oppjustert på å anskaffe meg Seagate Barracuda´s harddisk, så om DU er intresert er harddisken min din for 800,- kan hentes i Trondheim.

Harddisken min ble kjøpt denne uken, den har kun vært montert i den nye pcen min, men hovedkortet fant den ikke uten s-ata driverne, som jeg ennå ikke har innstalert. Jeg har problemer med en krangel mellom minnebrikkene og hovedkortet, så jeg har ikke fått delt harddisken eller installert noe som helst, den er dermed ubrukt.

Lenke til kommentar

Delvis offtopic:

Det er mange som spør om Barracuda vs. Maxtor, Barracuda vs. WDC, Barracuda vs. Hitatch, og så bortetter... .. og svært mange som liker tydelegvis mange som liker Barracudaen... Eg tolker det som eit teikn på at dei har gjort noko riktig..

 

Så til topicstarter, med fare for å verke som ein dust, les litt på kva som er skrive tidlegare.. For det er ikkje lite.. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har andre erfaringer:

 

I 1999 kjöpte jeg en WD 20 GB - den var grei nok, men braakte sinnsykt etter hvert. Da den ble for liten byttet jeg den ut med en Barracuda 80 GB. Denne var jo veldig stillegaaende, men var tregere enn WD20'en!

 

Da jeg hadde hatt Barracudaen i ett dröyt aar, krasjet den imidlertid helt uten forvarsel. Jeg gikk selvfölgelig glipp av mye godsaker som ikke enda hadde blitt tatt backup av.

 

Jeg leverte selvfölgelig disken inn til reparasjon/garanti og fikk byttet den i en WD120 med flytende kulelager mot et par hundrelapper i mellomlegg. Denne disken er helt nydelig. Den er mye raskere enn Barracudaen og enda mer stillegaaende!

 

Min raad i dag er derfor: kjöp WD med Fluid Dynamic Bearing (FDB)-motor! Da faar du i baade pose og sekk!

 

Det var alt for i dag :cool:

Lenke til kommentar

For å gjevne ut litt:

 

Jeg har hatt EN hd som døde og tok med seg 200 GB mediafier i fallet, og det var en Seagate. (Ooooh.. hvilken statistisk relevant betraktning :p). Alvorlig talt tror jeg knapt du vil merke noen forskjell.

 

WD er kjent for å bråke en del, men også de utvikler teknologien sin kontinuerlig. Jeg bygde nettop en filserver med 4 X 200 GB WD disker. ("Gammel" type, ikke de nyeste med væskelager). Dette raidet lager MINDRE lyd enn min hybelkompis sine to WD 120 GB disker som er et par år gamle.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...