Gå til innhold

300gb Maxtorline/Diamondmax fra maxtor?


Anbefalte innlegg

Da var siste lønn fra ferien kommet og stipend snart så tenkte jeg skulle spandere på meg selv litt mere plass. Har såtte og sett på 2 Maxtor disker begge på 300gb med 16mb cache (s-ata). :hmm:

[url="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19550"]Maxtor DiamondMax 10 300 GB 16MB S-ATA[/url]

[url="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=19551"]Maxtor MaxLine Plus III 300 GB 16MB S-ATA[/url]

Hva er hovedforskjellen mellom disse? Er MaxLine plus III en nyere modell det da?
Kan selvfølgelig legge til de 200kr mellomlegget, men bare hvis det forsvarer prisdifferansen og velge den dyreste.

Takker for alle svar. :xmas:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørsmål: Hi Sebastian, What are the key differences between the Maxline III and the Diamond 10 series?

 

svar: The fundamental difference between the Maxline series and the Diamondmax

series is that a proprietary testing process is used in order to specify a

allow us to spec. the Maxline's with a much higher MTTF (reliability)

rating, and also a higher performance rating :-)

 

spørsmål: so the Maxline III performs better, not only in terms of MTTF but also in

terms of everyday performance?

 

svar: Yes indeed, that is correct.

 

spørsmål: would you mind telling me why? to me they seem identical according to

specs..

 

svar:

 

well ****, The process is more or less analogous to that used in chip manufacturing

processes for RAM or CPUs whereby best of breed are selected using a proprietary

testing process, allowing for a significantly improved minimum specified

performance rating for both performance and (in the case of disks) reliability.

 

svar: ok thanks!

 

der har du svaret ditt

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg vært uten internett i en måned, men endelig fått 8mbit. Så nå er jeg tilbake.

Anyways, HDD'en virker som en grei disk, bare at maskina fryser i "Detecting IDE drives", og den kommer jo av og til inn i windows. Jeg må drive og skru maskinen av og på for å prøve og se om den kommer seg inn. Noen som vet hva det kan være..?

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært uten internett i en måned, men endelig fått 8mbit. Så nå er jeg tilbake.

Anyways, HDD'en virker som en grei disk, bare at maskina fryser i "Detecting IDE drives", og den kommer jo av og til inn i windows. Jeg må drive og skru maskinen av og på for å prøve og se om den kommer seg inn. Noen som vet hva det kan være..?

Det samme problemet hadde jeg. Du må skru på at den teller minnet "sakte".. om du skjønner. "quick boot on power..blalbba"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...