Gå til innhold

Bytte harddisk/flytte alle filer


srbz

Anbefalte innlegg

Hei! Driver og klusser med gamlepcen nå, skal bytte ut min gamle 40GB med en 80GB da den gamle er full og jeg trenger en liten til en annen pc (Pentium 1) som ikke takler så mye ;)

 

Holder på å formatere den nye nå (80% i skrivende stund), men så må jeg flytte absolutt alle filer fra den gamle til den nye, inkludert systemfiler og... ja, ALT!

 

Da må jeg vel ut av windows og arbeide i DOS, hørte fra en kompis som sa et eller annet med en command som "copy tree c:" osv, men han var absolutt ikke sikker. Så jeg lurer på hva jeg må gjøre - og hvordan kommer jeg meg ut av windows for å arbeide i DOS? Er litt grønn på DOS :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, tusen takk for svar. Forresten noen som har noen URLer til disse? Er det freeware/shareware?

 

EDIT: Hadde sikkert funnet noe hvis jeg hadde søkt. Er litt lat :p

 

OG, noe litt rart: Den gamle systemdisken kjører visst på FAT32, mens jeg bare kunne velge NTFS for den nye :ermm:

Er vel like greit, men jeg trodde man skulle bruke NTFS for systemdisk ihvertfall? Eller tar jeg feil?

 

Vil det funke når diskene kjører på forskjellige filsystemer?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...