Gå til innhold

"se stjerner", hva er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om jeg hørte Bachs store orgelverk i hodet mitt i hele går, uten at musikken virkelig var der?

 

Det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Fullstendig overbevisende om man ikke prøvde å finne ut hvor den kom fra. Førstegangstilfelle. Stille nå dog.

 

Jeg har også en del synsbedrag i form av demoner og djevler og sånn. Så du er ikke alene.

Lenke til kommentar
Hva om jeg hørte Bachs store orgelverk i hodet mitt i hele går, uten at musikken virkelig var der?

 

Det er noe av det sykeste jeg har opplevd. Fullstendig overbevisende om man ikke prøvde å finne ut hvor den kom fra. Førstegangstilfelle. Stille nå dog.

 

Jeg har også en del synsbedrag i form av demoner og djevler og sånn. Så du er ikke alene.

Det hørtes verre ut. Da ville jeg gått til noen med det hvis jeg var deg :(

 

Det med "stjerner" mener jeg er vanlig, og trodde alle så dem av og til. Det er jo ikke stjerner da, men små lyspunkter som beveger seg.

Lenke til kommentar
Det med "stjerner" mener jeg er vanlig, og trodde alle så dem av og til. Det er jo ikke stjerner da, men små lyspunkter som beveger seg.

Jeg så noe som likna på slike Donald-stjerner da jeg smalt hodet i isen :p Var svart med taggete stjerner som pekte ned.

 

edit: Nå skjønte jeg hva du mente med de små lyspunktene. Joda, har slike innimellom også. Kan skje etter å ha sett lenge på en ting, bevege hodet fort, når jeg er svimmel e.l. Aner dog ikke hva det er reint medisinsk eller anatomisk, men kanskje det har noe med manglende fokusering å gjøre?

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Har fått deg jeg også... F.eks når jeg har sittet å sett på tv noen timer, for så å reise meg kjapt å gå noen meter.

Hvis det er slik har du enten for lite jern eller du er i dårlig form. Men bare hvis det skjer ofte, skjer det bare sånn en gang i mnd. eller noe så er det vel "normalt". Foresten så er jernlagrene blant nordmenn(særlig ungdom) veldig dårlige, de er rett og slett tomme...

Lenke til kommentar
Men hva er den medisinske årsaken? Lite blod til øynene?

Lite blod til hjernen, som gjør at man får "blackout" på en måte i et millisekund.

 

Tror heller det er lite blod(essensielle stoffer som blir transportert via blodet) til hjernen.

Pga. jernmangel får du lite blod, fordi det er jern som brukes i blodproduksjonen. Ergo av lite jern blir det "lite" blod.

Lenke til kommentar

rett før man besvimer ser man masse stjerner, det blir bare mer og mer av dem, til man ikke ser noe(hvis man besvimer av blodmangel da)...

 

det at man ser stjerner er starten på dette, altså en eller annen form for blodmangel...

man blir gjerne også svimmel og litt "rar" i hodet når man ser sånne stjerner.

 

når man står på hodet så er det vel for mye blod som kommer i hodet, men vet ikke hvorfor det blir nesten samme effekt av dette...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kan nok relateres til blodsirkulasjonen; reiser du deg fort må hjertet jobbe hardere for å pumpe nok blod opp til hodet og du ser stjerner eller små prikker som følge av at blodet er på vei bort fra hodet og det "nye" ikke er helt på plass ennå. Leste dette et sted en gang.

 

Du kan også oppleve det samme hvis du lukker øynene og presser med fingrene; mange rare mønster som dukker opp (må ikke prøves hvis du går rundt, du ender bare med å falle ned trappa :blush: )

Endret av skinner
Lenke til kommentar
Har fått deg jeg også... F.eks når jeg har sittet å sett på tv noen timer, for så å reise meg kjapt å gå noen meter.

Hvis det er slik har du enten for lite jern eller du er i dårlig form. Men bare hvis det skjer ofte, skjer det bare sånn en gang i mnd. eller noe så er det vel "normalt". Foresten så er jernlagrene blant nordmenn(særlig ungdom) veldig dårlige, de er rett og slett tomme...

Jeg hadde det slik minst ett par ganger i uken. Gikk til doktorn og tok blodprøve og skulle få tilbakemelding hvis det var lite jern, men hørte ikko noe.

 

Tror forresten jeg er i bedre form enn mange andre, løper 3kmeren på 11 ett-eller- annet minutter og målte pulsen min til 44 da jeg satt foran skjermen en gang sist uke (skryte mye nå :p)

 

 

Mulig jeg er ett unntak :cool:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...