Gå til innhold

BenQ 17" LCD, erfaringer?


|FSK|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en test fra PC Pro, oktober 2003. NEC 1760NX var også med her.

 

767'en fikk følgende score:

 

overall: 100

features: 88

quality: 89

value: 117 (315£)

 

"..games don't have any lag, although details were lost in shadow areas."

"..passed most tests with only 2 failures...displaying extreme bright colours and dark greyscale tones.

"Poor viewing angles"

 

Til en pris av 2795,- virker dette som et svært sterkt kjøp. Noen vil vel si at den kun har D-SUB tilkobling er negativt.

 

Til sammenligning scoret Nec slik:

 

1760NX:

 

overall: 102

features: 97

quality: 99

value: 111 (347£)

Lenke til kommentar

Hmmm.. Jeg er på jakt etter en flatsjerm selv, å liker designet til BenQ... Skal brukest mest til spilling, så den må kunne vise FPS-spill uten problemer... Noen som kan hjelpe oss??? Eller fins det noen linker til tester av denne sjermen????

 

Jeg har en test fra PC Pro, oktober 2003. NEC 1760NX var også med her.

 

Er sjermen så gammel?

 

EDIT: Detter er versjon 2 ikke sant??? Da er den vel litt nyere enn den sjermen fra 2003

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Sitter på en BenQ FP767 v1 nå, har hatt den i litt over ett år og er kjempefornøyd. v2 har jo også ett enda bedre panel, med 12 ms.

 

Finnes ikke ghosting i det hele tatt på min

 

Anbefaler FP767 

 

Spiller du mye FPS spill?? Det f. eks forskjell på f.eks strategi-spill å FPS-spill, som er mye raskere.... Er ikke alltid LCD-sjermer greier å holde farten i FPS

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Var testen av v2 eller v1?

 

Grunnen til at V2 selges billig er at den er fulgt av FP767-12 som har 12 ms responstid.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=84512&=katnav - Test av FP767-V1, har annen design enn V2 som nå selges.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=99907&=katnav - Test av FP767-12, samme design.

 

http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=386 - Beskrivelse fra BenQ.

 

http://www.newegg.com/app/viewproductdesc....-014-048&DEPA=0 - 5 tilbakemeldinger fra brukere.

 

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...product_id=3768 - Tilbakemelding fra 2 brukere, usikker på versjon.

 

Virker bra, men er 500:1 nok?

 

Robert-

Lenke til kommentar
Sitter på en BenQ FP767 v1 nå, har hatt den i litt over ett år og er kjempefornøyd. v2 har jo også ett enda bedre panel, med 12 ms.

Det er faktisk 3 versjoner av denne skjermen:

FP767 (v1) - rund fot og 16ms responstid

FP767 V2 - endret design med firkantet fot og 16ms responstid <- ukens tilbud

FP767-12 - samme design som V2 og 12 ms responstid

 

Husk vi nærmer oss 6 månders produktsyklus.... ;)

 

 

Robert-

Lenke til kommentar

Nei.. Jeg tar å bestiller!!! Er nå bare drittungen... Har ikke all verden av penger heller... (nettopp bestilt X800-XT) så jeg går fr denne skjermen... De fleste tilbakemeldingene er positive også... Mye fr pengene dette her... I steden fr en skjerm til 4500 som er like bra... Men er d katastrofe at der ikke er DVI tilkobling??

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Ja og nei.

 

I teorien og på papiret er DVI bedre. Dette er også det vanlige når vi ser på skjermene, men det finnes produsenter som er veldig gode på analoge signaler. iiyama, som står bak e-yama, er en av disse.

 

På den annen side, går du fra en god LCD med DVI vil kvaliteten synke litt, men går du fra en eldre LCD eller en CRT vil du nok digge bildet selv om det er analogt, og sansynligvis ikke merke forskjellen med mindre du sammenligner direkte

 

(copy/paste fra en annen tråd jeg skrev i nettopp :p )

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen... Er nå ikke superkresen så d går nå sikkert bra... Bare dumt at den ikke va på lager så jeg må vente en liten stund... Skjermen jeg har nå holder på å dette ne fra skrivebordet, mye fat, glas, pizza fra i fjord.... Kosebamsen min.. Hehe

Lenke til kommentar
:hmm: vurderer STERK på å skippe å kjøpe digicam og gå for denne skjermen.

 

*tenke så blodet renner*

 

Edit: Ka sier herr dahle til denne skjermen da?

Hei sjef

 

 

Da sier jeg:

 

Min erfaring med BenQ er at det er en produsent som enten kan treffe innertier eller så bommer de litt.

 

Dette er nok en meget bra skjerm til spilling da det er en 17" skjerm med TN Panel.

 

Den er nok ikke like sterk som NEC, men det gjenspeiler seg i prisen.

 

Har man begrensende midler er dette en skjerm man sikkert blir forelsket i. og jeg tørr sette penger på at de som kjøper denne skjermen garantert blir fornøyd.

 

En bra skjerm for billig penge tror jeg. Lykke til med kjøpet snowdog, og velkommen til LCD verdenen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...