Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Collateral.

Sett den, grei nok egentlig. Men, kunne tenkt meg en skikkelig eksplosiv go'bit. :)

Jeg hadde sagt Lola Rennt, men vet at du har sett den millions of times. Er Man on Fire for popkorn? Kanskje Kill Bill?

Har sett samtlige av de. Noen som vet av noen "ukjente" filmer? Og de bør helst være laget etter 1975, om dere skjønner hvor jeg vil hen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Collateral.

Sett den, grei nok egentlig. Men, kunne tenkt meg en skikkelig eksplosiv go'bit. :)

Jeg hadde sagt Lola Rennt, men vet at du har sett den millions of times. Er Man on Fire for popkorn? Kanskje Kill Bill?

Har sett samtlige av de. Noen som vet av noen "ukjente" filmer? Og de bør helst være laget etter 1975, om dere skjønner hvor jeg vil hen. ;)

Lola Rennt? :yucky:

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale meg noen underholdende filmer som ikke er helt popkorn. Da mener jeg filmer allá:

- Oldboy

- Ichi the Killer

- Versus

- Irreversible

- Die Hard

- Braindead

- Dead or Alive

- Leon

- Heat

- Friend

 

osv osv osv.

Regner med at du har sett Chan-wook Park's Boksuneun naui geot/Sympaty for Mr Vengeance og Gongdong gyeongbi guyeok JSA/JSA/Joint Security Area (som jeg personlig begge setter høyere enn Oldboy; De er knakende gode filmer mens Oldboy for meg blir litt 'Se hva jeg kan!')

Koreanske Salinui chueok/Memories of Murder, og Janghwa, Hongryeon/A Tale of Two Sisters, og Chang-dong Lee's Oasis, og Jigureul Jikyeora!/Save the Green Planet er alle sterkt anbefalt (og hvis du vil prøve ting i genrer du vanligvis ikke ser [tror jeg] er Yeopgijeogin geunyeo/Jolla Yubgi/My Sassy Girl, Siworae/Il Mare og Failan [Oldboy's Min-sik Choi beste rolle så langt? Tror det] verdt å få med).

Selv om du ikke nevner noen av Takeshi Kitano regner jeg med at du har sett Hana-Bi, Violent Cop, Sonatine, Kikujirus Sommer?

Sett noe Shunji Iwai? Ville gjette på at Riri Shushu no subete/All About Lily Chou-Chou ville passe deg godt.

Ellers, har ikke sett denne ennå (fikk den i dag), men etter å ha lest anmeldelsen måtte jeg bare bestille den. :p Hva med deg?

Hårfint etter 'helst etter'-grensa di, Larry Cohen's God Told Me To(1976), kan med fordel kjøpes i et boks-sett med Q: The Winged Serpent (1982) og Bone (1972).

Mer mainstream action, men ikke så mye snakket om lenger, John Frankenheimer's Ronin.

Tsui Hark's Time and Tide er IMO en knakende god actionfilm (og tror den siste gode filmen TH har gjort).

Brain Damage (Henenlotter, 1988) er festlig (noen foretrekker Basket Case, jeg synes denne er best).

George Sluizer's Spoorloos/The Vanishing (1988) (ikke den forferdelige remaken hans) er brilliant.

 

Tror jeg setter strek der for nå.

 

Bortsett fra re Braindead:

Du har selvfølgelig sett Jackson's The Frighteners og Heavenly Creatures, som selv om de ikke er så splatter'ete som Braindead og Bad Taste er fantastiske filmer (The Frighteners er en av de få horror-komediene jeg vet om som fungerer både som skrekk og komedie, og snart kommer endelig Director's Cut'en på dvd så jeg kan pensjonere laserdisc'en min :thumbup: ).

Endret av Njål
Lenke til kommentar

HIGH FIVE Njål! :love:

 

Skal virkelig sette meg ned å planlegge innkjøp når jeg kommer hjem fra kjerringa. Måtte bare utrykke min glede. Den filmen som det stod en anmeldelse av så forresten fantastisk ut. Den skal finne veien til hyllene mine, vær du sikker.

 

Som sagt, kommer oppdatering senere.

 

-LarsP out-

Lenke til kommentar
HIGH FIVE Njål! :love:

 

Skal virkelig sette meg ned å planlegge innkjøp når jeg kommer hjem fra kjerringa. Måtte bare utrykke min glede. Den filmen som det stod en anmeldelse av så forresten fantastisk ut. Den skal finne veien til hyllene mine, vær du sikker.

 

Som sagt, kommer oppdatering senere.

 

-LarsP out-

Atomik Circus var veldig verdt å se. :thumbup:

Vanessa Paradis (i tillegg til å fungere utmerket i rollen sin) var mye mer attraktiv enn det jeg har sett henne før, og i mine ører var det meste av musikken verdt å høre på (ikke så mye av det jeg har hørt av Paradis før har vært dét; Kanskje påvirket av Depp?).

Og en solid dose blod, tentakler, og avrevne lemmer og hoder. :thumbup:

 

Vel verdt et kjøp (skulle jeg anbefale en Thai-utgivelse for å fylle på bestillingen til folk som er interessert tror jeg kanskje 13th District/Banlieue 13 kan være noe; Så vidt jeg vet er Thai-disc'en eneste utgivelse egnet for folk som ikke kan fransk særlig godt. I likhet med Atomik Circus).

Lenke til kommentar
Fy skam, Jonnar, "Heat" og "Leon" er noen av de beste actionfilmene noen gang laget! Kunne tenke meg å foreslå "Carlito`s way", men du har sikkert sett den også....  Hva med en Tarantinofilm? "Resevoir dogs" og "Pulp Fiction" er alltid hyggelige gjensyn :)

Uhm? Tror du misforsto meg. No harm done. ;)

 

Heat er et mesterstykke, Leon har jeg ikke sett (har lyst).

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...