Gå til innhold

hjelp meg litt med og få dama mi tilbake


Anbefalte innlegg

jeg er en gutt. og har vært sammen med en jente snart et år! vi er forlovet! og vi elsket hværandre! jeg har vært en ganske drittsekk mot hu i det siste! men det er pga. av at jeg har blitt sjalu og sånt! og nå vil hu gjøre det slutt! jeg sovna kl. 3 i natt og våknet kl. 5 om morgen! fikk bare sove i 2 timer. kl. halv 7 stakk jeg opp på skolen til hu! før hu begynnte på skolen. hu begynte kl. halv 9. og der tok jeg med en stor plakat og skrev at jeg elsker deg og navnet hennes. og kjøpte en blomster bukket og et kort og la det på pulten hennes før hu kom på skolen. jeg går ikke på den samme skole som hu. hu er nesten fast bestemt på at hu vil gjøre det slutt... men inerst inne så vet jeg at hu elker meg litt inne i hjerte hennes. finnes det en håp på meg da? hva må jeg gjøre for og få henne tilbake? kan noen komme med seriøse svar please....! jeg kan gjøre hva som helst!men jeg vil ikke at det skal bli for overdrivende! jeg vil bevise for hu at jeg virkelig elsker henne! jeg tror hitil nå at hu slår opp fordi jeg låver henne at jeg skal kjærpe meg og ikke såre henne... og sier litt for mye unskyld! så det blir en vane for henne nå at jeg sier unskyld! men hvoradan og hva skal jeg gjøre for og få henne til og kjønne at jeg vil virkelig forandre meg nå!og at hu ikke går fra meg?kan noen hjelpe meg? husk at jeg kan gjøre absolut alt som er mulig og umulig for en gutt på 17 år! takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er forlovet, sa du? Hvordan kan du forlove deg med en jente du tydeligvis ikke engang kjenner? Hvis du hadde kjent jenta, så hadde du visst hvordan du skulle gjøre det godt igjen. Hvis du elsker henne så mye som du sier så hadde du ikke vært drittsekk.

 

Det finnes sikkert håp, men når du driver og gjør ting på nytt og på nytt, lover og sårer - hvorfor skal hun ta deg tilbake?

 

Du får ta og skjerpe deg, så kanskje hun kan tilgi deg en gang.

 

17 år og forlovet *fnys* Du er klar over at forlovelse er tiden før dere skal faktisk gifte dere? Misbruk av ordet og tradisjonen.

 

Du får skrive et dikt, synge en sang, skrive et brev, sende blomster, lage en romantisk middag, vise henne at du mener alvor? :p

Lenke til kommentar

Off topic: Damn! For det første: dette var slitsomt å lese. Prøv å ikke bruke utropstegn etter hver setning og lag noen avsnitt her og der. ;)

 

On topic: Du sa ikke noe om hva du gjorde som fikk henne til å ha lyst til å gjøre det slutt.. Du har vært en drittsekk? Og du sier at det blir en vane å si unnskyld? Da er det jo ett eller annet du gjør som du ikke burde gjøre? Så et hett tips her er vel å roe ned med sjalusien ikke gjøre de tingene du gjør som du må be om unnskyldning for.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Inviter henne med til et sted der dere kan få være litt alene. Hjemme funker greit. Hvis dere har vært sammen i et år allerede, kan du jo forsøke å vise henne alt det gode dere har hatt sammen. Spør om hvordan hun føler det, og hva som må til for at dere skal bli sammen igjen. Sørg for å ha øyekontakt når du sier det du må si, da virker du oppriktig. Vis at du er forberedt på å forandre deg.

 

Ikke overkjør henne.

 

 

Dr.Phil :thumbup:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Har du driti deg såpass ut så er det kanskje like greit. Har du ikke driti deg ut så er dama av typen som overreagerer, og da er det og sikkert like greit.

 

Uansett - there's plenty og fish...

 

(ja, jeg setter det litt på spissen, og nå løper jeg og gjemmer meg før damene her på forumet får tak i tau til å henge meg i :p )

Lenke til kommentar
Har du driti deg såpass ut så er det kanskje like greit. Har du ikke driti deg ut så er dama av typen som overreagerer, og da er det og sikkert like greit.

 

Uansett - there's plenty og fish...

 

(ja, jeg setter det litt på spissen, og nå løper jeg og gjemmer meg før damene her på forumet får tak i tau til å henge meg i :p )

Jeg er enig med deg. Men jeg ville heller sagt den kommentaren til DAMEN

Lenke til kommentar
jeg har vært en ganske drittsekk mot hu i det siste! men det er pga. av at jeg har blitt sjalu og sånt!

Jeg er enig med de andre i at du må utdype dette litt mer. Prøv å forklar hva ho legger til grunn for å gjøre det slutt. Sjaluhet er egentlig veldig slitsomt for begge parter og gjør ting mye vanskeligere enn de behøver å være. Prøv å se ting fra hennes ståsted og forstå hvorfor ho føler som ho gjør.

 

17 år og forlovet *fnys* Du er klar over at forlovelse er tiden før dere skal faktisk gifte dere? Misbruk av ordet og tradisjonen.

Jeg skal ikke si om dette tilfellet er noen fjortisforlovelse eller ikke for det vet jeg ikke. Men en typisk fjortisforlovelse er bare noe jentene synes er romantisk og har ikke mye rot i det man ellers mener med en seriøs (voksen) forlovelse. Klart det er feil å bruke ordet forlovelse om dere ikke har i tankene å gifte dere snart. (Har dere begynnt å tenke på den store dagen og invitasjonene?? ;) ) Men men .. hva gjør man vel ikke for jenta om følelsene bobler og man ikke helt vet hva forlovelse innebærer.

 

Off topic: Damn! For det første: dette var slitsomt å lese. Prøv å ikke bruke utropstegn etter hver setning og lag noen avsnitt her og der.
Helt enig! Prøv å les teksten selv og del den opp så den blir lettere å lese.

 

Angående tips: hør på Antikaptialist og Darkness. De hadde jo noen greie tips.

 

PS. Om det ikke skulle funke og det blir slutt, husk at verden går ikke under av den grunn selv om det sikkert føles uutholdelig kjipt ut en stund. Behold selvrespekten og la livet går videre, ikke prøv over-desperate forsøk på å få henne tilbake, det virker bare mot sin hensikt og gjør det bare ennå kjipere for deg. Behold heller fatningen og bruk tid sammen med venner og tenk på andre ting en periode.

 

Sitat fra en over her: "there's plenty og fish..." og det er greit med erfaring fra tidligere forhold for å for det neste til å fungere bedre.

 

PPS. Håper likevel det ordner seg da. Lykke til, og hold oss oppdatert om utviklingen ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Problemet med faste forhold er hvis en av partene blir altfor "tøffel", og gutten blir veldig ofte det for å slippe konfrontasjoner. Altså si seg enig i alt hun sier og gjør, backer ut i alle diskusjoner i redsel for å gjøre henne sint på deg, aldri tørre å ta opp ting du mener ikke er som du vil (det er ikke bare hun som skal ha det flott i forholdet).

Typen til lillesøstra mi er sånn, og hu holder på å bli gal av å bli "worshipped" uten stans. Det finnes ikke motstand i fyren, setter hun i til ham kryper han sammen som en skremt valp så hun syns synd på ham igjen.

Typen til søskenbarnet mitt VAR sånn, men hun gjorde det slutt fordi han var altfor tilbedende og forsiktig så forholdet ble dritkjedelig etterhvert.

De tok seg en god ærlig prat, han ble mere selvstendig, og nå er de sammen igjen.

Prøv å finne ut av hva kjæresten din egentlig føler, ikke bare dilt etter henne i alt mulig for å holde henne blid konstant. Parforhold fungerer ikke uten litt krangling, det blir alltid godt igjen etterpå uansett.

Jeg har vært i krangler der det har endt opp med brøling og hyling fra begge parter, en av oss forlater huset, går en lang tur, kommer hjem igjen og begge har tenkt seg om og er fulle av unnskyldninger. Sånne "blowouts" trengs faktisk.

Du sier at hun mener du sier "unnskyld" altfor mye, det er typisk tøffelhelt-syndrom. Du tør ikke å stå opp til henne i redsel for en krangel. Det må du gjøre, ellers mister du alle damene du blir sammen med etter noen mnd.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

takk alle sammen.

 

men noen av det ordtrykket dere brykker her kjønner jeg ikke helt.

prøv og fordyp det når dere skriver sånne setninger...

 

vi har egentlig hatt mange gode stunder og sånt. vi var ofte nesten 24/7 før, og det funket egentlig ganske bra!

 

men jeg fikk vite i dag at hu elsker meg fortsatt men ikke som for 1 mone tilbake...

hva mener hu med det?

elsker hu meg egentlig ikke lenger? der det, det. det betyr??

hjelp meg nå hvis jeg tolker feil!

hu sier at hu elsker meg for og ikke såre meg... men egentlig så gjør hu ikke det?

vi hadde planer og gifte oss om 2 år til... siden vi slitter litt med økonomien for tiden...

 

hu sier at hu trenger tid til og tenke... og jeg gir henne tid... hu er ikke vilig til og møte meg mer som før. og hu sier at det hjelper hvis jeg viser at jeg elsker henne ved og gjøre masse romantiske ting og tang...

greit at det hjelper, men det som gjør at jeg må tenke litt er at hu sier at hu elsker meg men ikke som før... hva i all værden betyr det?

 

selv om det finnes mange " fisker " der ute. så er ingen lik hene.

hver enneste jente har en egen personlighet. og det gjør derfor at man må tilpasse hvordan jenta er.

denne jenta her har en personlighet som jeg aldri kune drømme om!

hu er der for meg. jeg kan være meg selv. vi kan gjøre alt sammen. og hu prioriterte meg først. til og med før hennes nærmeste venner og familie.

 

jeg bor for tiden alene og må forsørge meg selv.

jeg har ingen andre enn min lille familie med mor og lillebror.

jeg har mange venner og sånt men ingen av dem føler jeg at jeg kan prate med...

di er gode venner men den beste av dem alle er faktisk forlovern min!

 

hu er den jeg elsker mest " untatt min familie" og min beste venn...

jeg sier til henne at jeg kan gjøre alt for henne, alt for og bevise at jeg kan forandre meg. men hu sier at det må jeg finne ut av det selv, og det ganske fort.

 

fordi hu orker ikke mer snart!

jeg skal prøve og førdype meg hvordan jeg er mot henne som drittsekk.

jeg blir fort sjalu og sur på henne. ting som ikke passer meg. jeg klarer ikke og stå for det jeg gjør sier henne... når vi står og krangler så går jeg min vei, men hu drar meg tilbake igjen eller begynner og gråte og gjør sånn at jeg må tvinge meg selv til og gå tilbake til henne...

 

alt det greiene her kjedde i helga. alt kjedde så veldig fort...

på lørdagen fikk jeg en mms av henne på at det stod " jeg elsker deg og vil ha en framtid med deg med barn og sånt " og jeg fikk treffe hu i ca 1 time. der hu sa til meg at hu elsker mge og kysset meg. vi lagde avtale på og møte hværandre hele søndagen.

 

men da søndagen kom så kom henne ikke til meg som hu sa. jeg prøvde og få tak i henne på mobilen men fikk aldri takk i hu! jeg prøvde fra kl. 13.00 til kl.20 ringte og ringte men ingen tok opp! etterpå ringte jeg til en god venninde av henne for og få hu til og prate med min forlovede. etter at hu hadde prate med hu så tok henne mobilen opp da jeg ringte kl.20 30.

 

og da spurte jeg henne om hvorfor hu ikke tar opp mobilen og ikke møter meg idag som det hu sa... hu var usedvannelig stille i mobilen. hu sa ikke et enseste ord på at hu elsker meg som det hu vanligvis pleier og gjøre. hu sier at hu ikke vil treffe meg...

 

jeg har kjønt at noen jenter lekker litt kosbar eller vil teste gutten om dem elsker henne virkelig... men hvor lenge burde jeg holde ut?

jeg er fast bestemt på og få henne tilbake!

 

samme faen, så skal jeg klare det...

Lenke til kommentar

I kjærlighet er det ikke noe samme faen. Er du ikke den rette så er du ikke den rette.

 

Det finnes flere fisk i havet. Dette er ikke verdens undergang.

 

Hmmm, nå kommer jeg ikke på flere klisjèer. Jo...

 

Den kjærlighet som ikke er galskap, er ingen kjærlighet. P. Calderon.

Lenke til kommentar

Siden hun ikke kom til deg, kunne ikke du kommet til henne da? :ermm:

 

Det kan jo ha skjedd noe den søndagen som gjorde at hun ikke kunne komme, noe private greier som bare angår familien eller no. Gi henne tid!

 

Hvis du ringer noen på mobilen, og de ikke tar den, da legger du igjen en beskjed! Enten på telefonsvareren eller en sms. Og så er det bare å vente. Vil vedkommende snakke med deg, da ringer de når de får beskjeden. Vil de ikke snakke, så respekterer du det.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg klarer faktisk ikke å ta noen som er 17 og forlovet seriøst. Selvfølgelig er det romantisk og fafafa, men seriøst; du er 17, du kommer garantert ikke til å bli gammel og grå med denne jenten. Det faktum at du spør etter hjelp på et dataforum vitner ikke akkurat om at du kjenner henne bra nok.

 

Selvfølgelig suger det å bli dumpet. Det gjør vondt, du føler deg dårlig, og det virker som om ingenting kommer til å bli bra igjen. Tro meg, det gjør det. Du kommer mest sannsynlig til å finne deg en annen berte, og en annen, og enda én til, og med tid og stunder finner du deg nok en du kan tenke deg å slå deg til ro med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tror ikke det er mye hjelp å finne her, sorry. Blir mer som råd i blinde eller rakking ned på forholdet ditt.

 

Beklager, men jeg klarer faktisk ikke å ta noen som er 17 og forlovet seriøst.

 

Da har du et problem. Stort? Nei, men du trenger ikke la det gå ut over andre som f. eks. trådstarter.

 

...du er 17, du kommer garantert ikke til å bli gammel og grå med denne jenten.

 

Dagens dummeste.

 

Selvfølgelig suger det å bli dumpet. Det gjør vondt, du føler deg dårlig, og det virker som om ingenting kommer til å bli bra igjen. Tro meg, det gjør det. Du kommer mest sannsynlig til å finne deg en annen berte, og en annen, og enda én til, og med tid og stunder finner du deg nok en du kan tenke deg å slå deg til ro med.

 

:yes:

 

Jeg vet faktisk ikke så mye om det å være dumpet, men jeg kan forestille meg at det suger. Det virker tydelig som "din bedre halvdel" sier at hun fortsatt elsker deg for å lindre smerten din (og hennes?).

 

Du virker som en selvstendig kar, bor alene og greier. Meng deg med kompiser og drit i damer for en stund. Funket i 16 år for meg, burde funke noen måneder for deg også.

Lenke til kommentar

Bruk komma, stor bokstav, og det er skjønne, og en del andre tin du skriver med kj, ikke ta det ille opp, ser at dette er en feil som går igjen.

 

hu sier at hu elsker meg men ikke som før... hva i all værden betyr det?

 

Hmmmm, aner ikke, emosjonelt død som jeg er, men jeg tror det er noe hun vil at du skal finne ut selv, hvis ikke er du vel ganske fucked...

 

jeg er fast bestemt på og få henne tilbake!

 

Da er det vel best om du greier det selv, det løser ingen ting å gjøre det andre ber deg om å gjøre...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...