Gå til innhold

Lydkort funn! 238kr!


Anbefalte innlegg

Diskusjonstråd fra Head-fi.org

 

av710.jpg

 

I've been listening to an interesting soundcard, the Chaintech AV-710, for the last two weeks. I think it sounds quite nice, it's 24 bit & 192khz capable, and it's only $24.50 on newegg.com . It's got an interesting undocumented feature that will route 2 channel stereo through a nice Wolfson WM8728 192KHZ DAC. For surround sound, it routes everything through the crappier VT1616, but for 2 channel headphone listening this isn't a problem.

 

The sound through the Wolfson DAC at 24 bit resolution and resampled to 96khz is very nice. Much better than my Onkyo CD changer in fact. While I'm sure it doesn't match up to more expensive cards RME PAD, etc..., it's quite a nice deal if you want something for music that's better than your integrated sound. If anyone else uses, or has heard, this card I'd be interested to hear your opinion. Who knows, it may be moddable too

 

Jeg fikk hovedkort.no til å ta inn kortet, og har kjøpt et til søstra mi, det funker flott, supergod lyd, nesten like bra som mitt Terratec DMX6fire når man bruker high res funksjonen i viadriverne (mer om dette i tråden). Poenget er iallefall at man kjører signalet igjennom en god DigitalAnalogConverter :)

Stereolyd bedre enn Audigy2 for 238kr er jo et kupp! Samtidig får man 7.1 surround, dog da igjennom en AC'97 codec, samt digital-ut.

 

Det er nok ikke en Audigy i spill, men til stero og digital-ut bruk er det nok det beste man får under 1000kr?

 

Følte jeg måtte dele dette med dere :)

Mvh Johan, Trondheim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, som sagt har kortet meget god analog-ut om du bruker highres funksjonen.

Btw, ved brukt av digital-ut står det noe smart i head-fi tråden for å få signalet "bitperfect".

 

Skal legge til erfaring, prøvde å legge til erfaring om hovedkort.no (det var veldig greie som skaffet kortet til meg), men den har ikke kommet opp på sidene?

 

Johan

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, har lempa i kortet og brukt det noen timer:

 

What's hot:

+ Nice lyd (Koss UR-40/Boston BA4800 (bruker bare 2+1)) :green:

+ Billig

+ Kan slåes av og på mens PC'en står på (uten problemer)*

 

What's not:

- Driver'ne er jo jalla, master volum (i windows) nå regulerer bare høyre lydkanal, samme problemet har en kompis av meg som bruker samme driver (nyeste). :p

- Driver'ne krever reboot for å slå av "gamemode" (og gjør det uten mitt samtykke :thumbdown: )

 

* Jeg har kort hodetelefon kabel, så jeg har en Live Platinum 5.1 (med breakout box) jeg "slår på" når jeg er på lan å hekter i hodetelefoner forran, skal bruke Chaintech'n hjemme på anlegg (slår da av Live'n). Ja, jeg vet det er teit :blush:

Endret av Dollar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...