Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi


Anbefalte innlegg

hallo hallo!

 

Nå har jeg nettop lest gjennom topic'en om at Telenor setter opp hastighetene sine.

 

Nå var det slik da at den topic'en handlet om de som har ADSL fra Telenor.. men hva med vi Avidi brukere? Nå har jeg nettopp motatt nytt modem fra Avidi, pluss et brev der de informerer om at de kommer til og "oppgradere" "modem-plattformen" (det står slik ja :p ) i uke 13....

 

Jeg vil nesten tro at vi også for bedre hastigheter da???

 

Har prøvd og kontakte Avidi men de er sellfølgelig stille som mus...!

 

Jeg har hørt fra flere her på Hardware at dette stemmer, men er det noen som vet 100% sikkert eller i hverfall 90% :p

 

Takk for alle svar, kjære "Canal-Digital brødre"

 

(ja da, jeg vet det heter Canal Digital, skulle bare se om jeg kunne plage dere :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå byttet de fleste i Oslo til nytt kabelmodem før jul. (Til Terayon) Fordelen med dette er tilsynelatende at det har bedre diagnosemuligheter fra Telenors ende, men også at det ser ut til å virke bedre. Jeg har iallefall hatt mye mindre problemer etter at jeg fikk Terayon modemet enn med det gamle. Hastigheten er nok den samme dessverre, selv om det dog må sies at båndbreddebegrensningen vel må sies å være "noe løen", for jeg har opplevd 2Mbit ned og 500Kbit opp av og til... (har 512/128)

 

 

Biffo

Lenke til kommentar

Prisene beholdes, hastigheten økes. Hvor mye på hvert trinn husker jeg ikke.

Men den på 512 økes til 750 trur jeg...

 

Ellers så vil vi kunne levere symetriske linjer der det er byttet plattform. ;) alt dette skjer veldig fort akuratt nå.

Molde har alt fått sym linjer

Lenke til kommentar
Prisene beholdes, hastigheten økes. Hvor mye på hvert trinn husker jeg ikke.

Men den på 512 økes til 750 trur jeg...

 

Ellers så vil vi kunne levere symetriske linjer der det er byttet plattform. ;) alt dette skjer veldig fort akuratt nå.

Molde har alt fått sym linjer

Jeg vil tro det byttes plattform i Tromsø?

 

Det sto "For og gjøre oss/dere klar for den nye mode-plattformen" på brevet som fulgte med modemet... som jeg var og hentet i går...

 

10/3

Lenke til kommentar

Her i Trondheim skjer det i løpet av Mai (ganske sikker Kilde i Avidi :-) )

 

hastihetene vil bli følgende

 

750/256

750/750

1500/256 (usikker uthast.)

osv.osv

 

opp til 3Mbit symmetrisk...

 

skifte av modem i trondheim skjer i Mai (+- noen dager)

 

Prisen vil bli beholdt, skal du ha høyere UT hastighet så koster det visstnok rundt en 100 lapp ekstra

Lenke til kommentar
Typisk. Sa opp Avidi for en måned siden pga elendig uthastighet og gikk over til NGT.

Noen som har noen form for prisinformasjon også?

Oppsigelsestiden din har jo ikke gått ut enda :p

 

Prisen er slik : +97 kr får å få lik hastighet ut som inn. Uansett hva du sitter med av inn hastighet.

Lenke til kommentar

hmm, nå har jeg nettopp fått svar på mail jeg sendte til Canal Digital....!

 

Bedøm selv...:

 

Hei!

 

Takk for henvendelsen.

 

Nytt modem er ikke synonymt med nye hastigheter.

Men det vil komme noen endringer etterhvert, følg med på www.canaldigital.no.

 

Med vennlig hilsen

Canal Digital Kabel TV AS

 

"Kalle Kanin"

Kundebehandler

Endret av Zvinx
Lenke til kommentar

Har snakket litt med Wabby nå, kozeli kar :thumbup: som jobber i Canal Digital..!

 

Da ser det ut som vi kan se fram til "lynrask-pingtid":-P

 

litt off-topic, jeg har en kompis som bor i Sverige, han har 10 mbit BBB linje for 250,- kronor mnd:-O

 

Henger vi i Norge veeeeeeeeeeeeldi langt etter? :wallbash:

Endret av Zvinx
Lenke til kommentar
Har snakket litt med Wabby nå, kozeli kar som jobber i Canal Digital..!

 

Da ser det ut som vi kan se fram til "lynrask-pingtid":-P

 

litt off-topic, jeg har en kompis som bor i Sverige, han har 10 mbit BBB linja for 250,- kronor mnd:-O

 

Henger vi i Norge veeeeeeeeeeeeldi lang etter?

Nå nevnte jeg ikke noe om Ping, men den skal også være bra ;)

 

Nå bor vi i Norge, som er kjent for å melke folk så lenge man kan. Og skal nok ikke si vekk ifra at det kan ta noen år før vi får slik luksus selv.

Nå hjelper det seg nok med at staten vil at alle kunne få bredbånd innen 2007 (eller noe) og at noen skal gå sammen ved å kjøpe på banetele.

 

Så vi får bare håper at oss kunder kan få et godt utbytte av dette uten å vente flere år.

Lenke til kommentar

Nå vil vel også staten legge press på Telenor Broadcast slik at alle som vil skal kunne benytte deres linjer for å levere xDSL.

På kabel-tv så blir det lit annerledes da det er det firma som har signalleveransen som kan levere internett også. Ser man til andre land så er kabel-internett langt mer utbredt enn andre teknologier. USA er et foregangsland der, men vi kommer etter.

 

Wabby er tøff! :thumbs:

Endret av canaldigital
Lenke til kommentar

he he, så bra!

 

nevte bare "ping-tid" som et moro begrep...! Var det ikke flere som så den "n00bishe" reklamen for bredbånd her forleden?

 

Mye mulig den er riktig, men det hørtes så dumt ut..!

 

"Spiller du Counter-Strike? Da trenger du lynrask ping-tid direktte på ethernet, ungå lagg-tid og bli en bedre spiller" osv..!

Lenke til kommentar

Selv er jeg kunde i Canal-digital i Trondheim, tv og kabel-internett. Er fornøyd med den, rask kundebehandling får jeg, de kjem kjapp til meg når jeg klager på hastighetene er dårlige.

 

Ja, det stemmer at Canal Digital internett via kabel skal endres, hva? det er ikke nevnt noen steds. Regner med rundt samme som Adsl.

Samme som dere har jeg etterlyst slik info, svaret er typisk fra (Avidi) nå Cana Digital, "vent på e-post fra oss". Riktig at det skal byttes modem, nye abonnem. får de siste modemer nå.

 

Det rare er at det er veldig stor kapasitet i kabel.internett linje! Se her:

http://www.seths.se/S_Bredband_sk.htm#2a :wow:

og

http://www.atm-antenn.se/main.php?pageid=56 :scared:

Så, hva venter de på? Hvorfor struper de alt de kan? :ermm:

 

Med god grunn bytter jeg ikke til Adsl :roll:

regner med å få større bånd enn adsl,,, :dontgetit:

Så er det inngått rabbatt-avtale med borettslaget jeg bor i og Canal -Digital, omtrent 100 kr lavere pris pr mnd. (hvis det går gjennom med avstemning.)

 

Ønsker en forum for Canal-Digital internett brukere en plass.....

Lenke til kommentar

litt off-topic:

 

Nå er jeg glad for at jeg har fått nytt modem, og kommer til og bli enda gladere når jeg har fått vekk det gammle...! Jeg var og rottet litt i kabell-spaghettien min i går og kom da borti modemet, da fikk jeg meg et skjokk! Boktsavelig talt! Jeg fikk strøm i meg..! Ikke noe serlig deilig opplevelse! Kom meg "bort" fordi modrn min puffet meg unna, men du skulle sett sveisen min;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...