Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Mobile Barton kan brukes i vanlige socket A-hovedkort. De har ulåst multiplier.

 

De har lav standardspenning, og kommer fra den beste delen av waferen, så de klokker ofte veldig bra!

 

Se her for endel OC-resultater av 2400 og 2500 (disse er 45w/1,45v!)

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?threadid=271103

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28444

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28845

 

Men... de fås bare på ITbutikken her (oppdatering: fås nå også andre steder, men til høyere pris). Handling fra ITbutikken skjer på eget ansvar :green:

 

Spesifikasjonene på ITbutikken er gale, her er de riktige:

 

XP-M 2200+ - 1,67 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FJQ4C - 1,8 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FQQ4C - 1,8 GHz, 1,45v

XP-M 2500+ - 1,87 GHz, 1,45v

XP-M 2600+ - 2 GHz, 1,45v

 

Alle med 266 MHz FSB.

 

ITbutikkens norske side: ITbutikken.no

 

Overklokkingsresultater

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mobile Barton kan brukes i vanlige socket A-hovedkort. Disse skal visstnok være helt ulåste (ingen garanti fra min side!).

 

De har lav standardspenning, og kommer fra den beste delen av waferen, så de klokker veldig bra!

 

Se her for endel OC-resultater av 2400 og 2500 (disse er 45w/1,45v!)

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?threadid=271103

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28444

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...&threadid=28845

 

Men... de fås bare på ITbutikken her. Handling fra ITbutikken skjer på eget ansvar  :D

 

Spesifikasjonene på ITbutikken er gale, her er de riktige:

 

XP-M 2200+ - 1,67 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FJQ4C - 1,8 GHz, 1,35v

XP-M 2400+ FQQ4C - 1,8 GHz, 1,45v

 

Alle med 266 MHz FSB.

Hmmm..... meget syke oc resultater på disse. sikkert pga måten de tester cpuer på kjører så høyt så mulig og se hvor de havner stabilt. Xp-m er sikkert cpuer som kan kjøres høyt som er meget underklokken og som kan kjøre på lav volt.

Lurer på om jeg skal bestille en før alle gjør det :)

 

edit: det fine med amd cpuer er at de ikke blir ødelagte ved høy volt, dette er pga den korte pipelinen til amd, i motsetning til intel.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

sikkert et tåpelig spørsmål, men går mobile-prosessorene på vanlig socket-a hovedkort? gjelder dette isåfall alle typer prosessorerer som er laget spesifikt for laptoper? og hvorfor i all verden brukes de da ikke oftere i stasjonære pcer - de har vel mye lavere støynivå pga mindre varmeutvikling og dermed lavere krav til vifte?

 

eller er jeg helt på villspor her?

Lenke til kommentar

Samcki: Joda, kunne like gjerne vært der.

 

lqpl: Rapporter i denne tråden med en gang du har fått testet dem! Men jeg har følelsen av at det tar laaang tid før de kommer, særlig 45-watteren ("4 dager+", har bestilt et par KHX3000 derfra, de skulle de ha om "2-3 dager, bestilte den 7. og de er ventet den 20. :( ).

 

Jeg har veldig lyst på en selv, men jeg må motstå fristelsen og heller spare pengene til A64 om en stund.

Lenke til kommentar
Samcki: Joda, kunne like gjerne vært der.

 

lqpl: Rapporter i denne tråden med en gang du har fått testet dem! Men jeg har følelsen av at det tar laaang tid før de kommer, særlig 45-watteren ("4 dager+", har bestilt et par KHX3000 derfra, de skulle de ha om "2-3 dager, bestilte den 7. og de er ventet den 20. :( ).

 

Jeg har veldig lyst på en selv, men jeg må motstå fristelsen og heller spare pengene til A64 om en stund.

Trolig vil 35wattern klokke bedre, i allefall i følge andre forumer.

Lenke til kommentar
sikkert et tåpelig spørsmål, men går mobile-prosessorene på vanlig socket-a hovedkort? gjelder dette isåfall alle typer prosessorerer som er laget spesifikt for laptoper? og hvorfor i all verden brukes de da ikke oftere i stasjonære pcer - de har vel mye lavere støynivå pga mindre varmeutvikling og dermed lavere krav til vifte?

 

eller er jeg helt på villspor her?

Joda er socket-A.

Lenke til kommentar
sikkert et tåpelig spørsmål, men går mobile-prosessorene på vanlig socket-a hovedkort? gjelder dette isåfall alle typer prosessorerer som er laget spesifikt for laptoper? og hvorfor i all verden brukes de da ikke oftere i stasjonære pcer - de har vel mye lavere støynivå pga mindre varmeutvikling og dermed lavere krav til vifte?

 

eller er jeg helt på villspor her?

Jepp, de passer i vanlige HK. Mikro-PGA-typen (disse er svjv OPGA) er jeg ikke helt sikker på. Noen som vet?

 

Dette er selve kremen sammen med toppmodellene da de klarer høy hastighet med lav spenning, AMD vil jo gjerne selge de dårligere CPU-ene.

Lenke til kommentar
Trolig vil 35wattern klokke bedre, i allefall i følge andre forumer.

Den vil nok det ja, men jeg har ikke sett noen resultater fra denne har jeg oversett noe?), tror de bare har 45-watteren på Newegg, og det er der "alle" har kjøpt.

Så det, men det ville ha vært logisk om de kunne ha klokket høyere, siden de kjører samme hastighet som 45wattern med mindre spenning. Dette blir bare mer og mer spennende.

Lenke til kommentar
sikkert et tåpelig spørsmål, men går mobile-prosessorene på vanlig socket-a hovedkort? gjelder dette isåfall alle typer prosessorerer som er laget spesifikt for laptoper? og hvorfor i all verden brukes de da ikke oftere i stasjonære pcer - de har vel mye lavere støynivå pga mindre varmeutvikling og dermed lavere krav til vifte?

 

eller er jeg helt på villspor her?

Joda er socket-A.

men... eh. hvorfor i all verden er ikke disse mer brukt i stasjonære pcer da? hvis en mobile barton 2400 klokker som f., samt er en så kalt "stille cpu", så må det da være helt genialt å ha i en stasjonær pc?

Lenke til kommentar
sikkert et tåpelig spørsmål, men går mobile-prosessorene på vanlig socket-a hovedkort? gjelder dette isåfall alle typer prosessorerer som er laget spesifikt for laptoper? og hvorfor i all verden brukes de da ikke oftere i stasjonære pcer - de har vel mye lavere støynivå pga mindre varmeutvikling og dermed lavere krav til vifte?

 

eller er jeg helt på villspor her?

Joda er socket-A.

men... eh. hvorfor i all verden er ikke disse mer brukt i stasjonære pcer da? hvis en mobile barton 2400 klokker som f., samt er en så kalt "stille cpu", så må det da være helt genialt å ha i en stasjonær pc?

Fordi amd vil selge "dritt" cpu`er først, og disse er godt egnet til laptops.

Lenke til kommentar
Fordi amd vil selge "dritt" cpu`er først, og disse er godt egnet til laptops.

med andre ord er flesteparten av overklokkerne og de mer "vanlige" brukerne på bl.a. forumet her å betegne som idioter som ikke kjøper de langt bedre mobile-cpuene?

 

hørtes litt kritisk ut kanskje, men jeg er for det meste bare nysgjerrig... :)

Lenke til kommentar
Fordi amd vil selge "dritt" cpu`er først, og disse er godt egnet til laptops.

med andre ord er flesteparten av overklokkerne og de mer "vanlige" brukerne på bl.a. forumet her å betegne som idioter som ikke kjøper de langt bedre mobile-cpuene?

 

hørtes litt kritisk ut kanskje, men jeg er for det meste bare nysgjerrig... :)

Vi er bare en liten del av "markedet" og de fleste vil ikke kjøpe xp-m cpuene fordi de er uvitene.

Lenke til kommentar
edit: det fine med amd cpuer er at de ikke blir ødelagte ved høy volt, dette er pga den korte pipelinen til amd, i motsetning til intel.

Lengden på pipeline har ingenting å gjøre med overlevelsesevnen når man setter opp spenningen. Det er det helt andre faktorer som avgjør. Bla. gate-length, bredde, isolasjonsmateriale og transistordesign ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...