Gå til innhold

Athlon 64 - helt fucka!


shitULV

Anbefalte innlegg

Jeg har Athlon 64 3000+, powercolor 9800pro, seagate 160 s-ata, FIC K8-800T.

Og har montert den problemfritt, tror jeg.

 

Men når jeg f.eks. spiller, faller spillet plutselig helt ut. Dette skjer veldig ofte...

Hender også at den restarter helt av seg selv når jeg spiller. :(

 

Noen som har peiling på hva det kan være??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til tross for at jeg sitter 2 meter unna deg foretrekker jeg å svare via forumet.

Word is that athlon 64 har problemer med forskjellige rambrikker. Prøvd å update bios?

:laugh: , stilig

 

 

 

Jaja, folk har kommet med forslag. Kan jo også være det at driverne ikke passer med spillet. Prøvd flere spill og prøvd å oppdatere spillet?

Lenke til kommentar

veldig mange som sliter med amd 64 cpu og hk..

noe sier at de er veldig ustabile eller har annet problem

 

vet ikke om ditt minne er perfekt til ditt hk,men kan lønne seg og prøve noe

annet også..

 

ikke mye hjelp dette,men har ikke annet forslag.

 

kansje rlz kan hjelpe deg,eller har han samme ram-brikke som deg !

Lenke til kommentar
Det er en 512MB TwinMOS brikke. Prøvd mange spill, alle updata.

Da er det nok hovedkortet som ikke liker RAM'en din. Hvilket hovedkort har du?

Du får snakke med de du kjøpte pc'n av om retur, eller spørre dem om hva du kan gjøre, så blir det nok fikset skal du se! :)

 

Kanskje du kan låne en brikke av de/han du sitter med?

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Men når jeg f.eks. spiller, faller spillet plutselig helt ut. Dette skjer veldig ofte...

Hender også at den restarter helt av seg selv når jeg spiller. :(

 

Noen som har peiling på hva det kan være??

Det er enten driverne eller minnet som gjør systemet ditt ustabilt. Prøv å oppdatere drivere (ikke bruk drivere som ikke er WHQL-godkjente), samt test minnet med f.eks. Memtest86+. Hvis det er minnet som skaper problemer, så kan du prøve å justere opp RAS-to-CAS delay (tRCD) i BIOS under minneinnstillinger da dette kan hjelpe på stabiliteten.

Lenke til kommentar

Jeg har akuratt samme problemet, og etter en god del samtaler frem og tilbake med Effekt (supportfolka når du kjøpre komplett PC hos, ehh, Komplett) kom vi frem til at det er minnet. Hovedkortet mitt MSI K8T Neo FIS2R har et på/av forhold med mine TwinMOS brikker (2x512 PC3200). Disse skal nå byttes ut, forhåpentligvis med det resultat at alt går silkeglatt. Effekt har bestillt ram fra Crucial, så det betyr vel antakeligvis at ihvertfall mitt hovedkort+disse = sant.

 

Meningen med denne posten var altså å påpeke at det er TwinMos-brikken din som forårsaker feilen.

Endret av riktor_1
Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig det samme problemet som riktor_1.

Men effekt sier at de tviler på at komplett solgte meg et hovedkort og minne som ikke passer sammen (via pc-byggeren) og sier at det er twinmos brikkene mine som er defekt. Derfor har de sendt nye...De kommer vel i morra... får se om det løser problemet... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...