Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig tatt første steg mot en idè jeg fikk tidlig på høsten. Har i lang tid hatt noe gammelt stereoutstyr stående i boden, og ettersom min far ikke hadde bruk for alt sammen, har jeg nå en gammel Sony Tapecorder å kose meg med :)

 

Planen er at en PC skal bygges inn i spilleren uten at eksteriøret forandres i noen særlig grad. Den skal beholde original-looken (men med noen forandringer for stilighets skyld).

 

Har flyttet hele workloggen til web, siden det er mer praktisk. Kommer til å holde denne posten oppdatert :)

 

NYESTE OPPDATERING:

Festing av hovedkort samt. litt dremling både her og der!

 

Prosjekt Tapecorder

 

 

Oppdatering 05/03/2004

Oppdatering 27/02/2004

Oppdatering 20/02/2004

Oppdatering 14/02/2004

Oppdatering 13/02/2004

Oppdatering 10/02/2004

Oppdatering 07/02/2004

 

Svært hyggelig at dere viser interesse for prosjektet!

Endret av Papirpose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har noenlunde samme tankegang som meg, ser jeg :D

Er endel muligheter for den fronten. Skal lete litt rundt etter informasjon om slike metere og se om jeg finner ut hvordan jeg kan koble dem til diverse.

 

Når det gjelder ventilasjon, er det ærlig talt noe jeg ikke har tenkt så mye på enda. Med den hardwaren som skal sitte der, er ikke temperatur noe voldsomt problem. Tror kanskje jeg skal gjøre det enkelt og feste en vifte i topplokket, i nærheten av CPU-kjøleren. Eventuelt monterer jeg en vifte eller to i sideveggene. Fronten skal det ikke skjæres i, og jeg har planer for det som er der allerede :)

 

Jeg konstrerer meg i første rekke om å lage noe som er stilig. Ytelse og temperatur kommer litt i annen rekke. Men vi får se om jeg finner på noe lurt :D

Lenke til kommentar

Ser bra ut detta! Selvfølgelig MÅ det bare bli bra når det er snakk om pussa aluminium! :D

 

Mmmm....! Jeg ser masse deilige knapper som skal få en masse deilige funksjoner! Kanskje en ide å dissekere et gamelt tastatur for å få alle knappene til å fungere!

 

TIPS: ;)

 

Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He!

 

Eller putte inn en tapestreamer for backup!

 

 

Jo, dette kan virkelig bli skikkelig bra!

 

Keep on!

 

Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
Fikse en Amiga emulator ellerno og en converter fra kasset til paralell ellerno så kunne du ha fyrt opp gamle amigaspill fra kassett! He! He!

Tror du tenker på C64. Det har aldri vært mulig å laste spill på Amiga med kassett.

He! He! Seff, ikke helt våken bare! :p

Men hadde jo vert skikkelig gøy det da!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...