Gå til innhold

åssen skjermkort


Zvamp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 9800SE med 128bits minnebuss yter dårligere enn 9600PRO, og ganske mye dårligere enn 9600XT, så det vil jeg ikke anbefale med mindre du får tak i et med 256bits minnebuss!

 

Hør med webshopen om du vurderer å kjøpe et 9800SE kort om det har 256bits minnebuss, for et kort med 128bits minnebuss bør du overhodet ikke kjøpe!

Endret av vladnag
Lenke til kommentar
9600XT med 256mb har treigere minne enn 128mb versjonen av samme kortet (3.3ns vs. 2.8ns). Hvor mye ytelsesforskjell dette utgjør i praksis har jeg ikke klart å finne noen test på.

ja jeg har funnet det selv jeg også.. det er derfor jeg heller vil kjøpe 128mb, pluss det kommer egentlig bedre ut på de fleste testene jeg har tatt

Lenke til kommentar

Kanskje ikke for alle, men nevner det alikevel. (do not try this at home)

 

Jeg ville nå også vurdert et 9800SE kort med 128MB/256bit minnebåndbredde, for evt. å kunne forsøke 4-8p-mod og pro-clock. Vaker i pris rundt 2.000.-. Samt at man også må betale 165,- for en VGA silencer som også tar en ekstra kortplass.(da 4-8 mod genererer mer varme og SE kortene ofte har dårlig kjøling.)

 

NB! Det må også nevnes at SE kort med 256bit ofte er AIW utgaver hvor tvtuneren kommer i veien for VGA silencer montering. Men det skal finnes vanlige 9800SE utgaver hvor man får 128MB/256bit minne, derimot sies det at disse R350'ene er dårligere for mod'ing enn de som benyttes på AIW. Så ingen lett affære.

 

Men dette er også smak og behag, og hva man ønsker å gjøre selv.

 

Hvordan et moddet/klokket 9800SE/128MB/256bit kort hadde gjort seg i test mot et FX5900XT(hvor XT står for LiteEd) hadde vært interessant å se. Tenker da både på ytelse og bildekvalitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...