Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

Denne posten inneholder 2 dokumenter som beskriver mine erfaringer med Kvalito IT. Forhåpentligvis kan denne informasjonen være til hjelp for dem som måtte vurdere Kvalito IT som ISP.

 

Har DU negative erfaringer med Kvalito IT? Ja, da anbefaler jeg deg å lese videre!

 

Jeg sier ikke at Kvalito IT er verdens verste ISP. Jeg sier: Døm selv!

 

Min erfaring med Kvalito IT (PDF-dokument):

http://www.eternityweb.net/temp/antikvalito/Kvalito.pdf

 

Full mailhistorikk mellom daglig leder i Kvalito IT avd. Oslo og meg selv. Jeg anbefaler spesielt de som pr i dag har problemer med Kvalito om å lese denne. Den har dessverre blitt ALT for lang, men les likevel! Den inneholder mye 'snacks' for dem som har opplevd mye motgang med Kvalito:

 

http://www.eternityweb.net/temp/antikvalit...ilhistorikk.pdf

 

Kommentarer ønskes. Mailadresse finnes på slutten av 'Mine erfaringer' dokumentet.

 

God Jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe av det samme problemet med Kvalito IT. For noen mnd siden bestilte jeg Ventrilo-server til kr150,-. Like etterpå mottok jeg en bekreftelse på det. Så jeg satte meg ned for å vente på Ventrilo-serveren (Regnet med det tok noen dager). Dagene gikk. Ukene gikk. Månedene gikk! Til slutt mottok jeg et brev fra Kvalito. Det var en purring! De mente jeg ikke hadde betalt en regning de hadde sendt meg. Dette fikk jeg beskjed om flere mnd etter at jeg bestillte serveren. Jeg godtok purringen (dumt?) og betalte den. Den var på hele kr223,-.

 

Nå har det gått 3-4 uker siden jeg betalte. Har jeg mottatt noen mail om serveren? Nei. Har jeg mottatt adresse/passord? Nei. Har lyst til å gi opp når jeg leser sdhild99's historie.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

En liten kommentar fra meg til de som mener jeg ikke burde betalt.

 

Jeg er enig, men slik jeg så det hadde jeg to valg:

 

Alt 1: Fortsette å krangle med Kvalito i flere måneder og sitte uten linje. (Husk, Bluecom er eneste alternativ for meg til Kvalito når det gjelder SHDSL. Bluecom kunne ikke gjøre noe før jeg var ferdige med Kvalito)

 

Alt 2: Betale kr 3500,- å bli ferdige med Kvalito for godt.

 

Problemet er at hvis jeg skulle fortsatt å krangle med Kvalito hadde jeg sittet uten linje i dag. Det ville vært svært uvisst når jeg kunne fått internettilgang igjen. ADSL er ikke veldig interessant for meg, spesielt ikke når opplegget for SHDSL allerede lå klart.

 

Så ja, Jeg tapte for Kvalito i kampen om de 3500,-

 

Jeg håper dog at Kvalito blir den store taperen på sikt.

 

'Det man sår, høster man' er et ordtak som har vært gjeldene for meg gjennom livet. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal gjelde også for Kvalito IT.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men dette er det værste som jeg noen gang har lest. Skjønner godt hvorfor folk er irriterte på Kvalito hvis det som står i Pdf'ene stemmer.

Nå vet jeg hvem jeg ikke skal bytte til når den tiden kommer.

 

Gratulerer med Bluecom, de har hittil levert sakene for min del.

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Tror jeg må si meg enig med kvasimongo her, vil tro dette er en sak for enten tv2 hjelper deg eller FBI.

Leste gjennom begge pdf, og må si at det er hårreisende og se at de krever betaling for noe som ikke fungerer i det hele tatt.

 

Er glad mitt oppringt abb fra Kvalito blir avsluttet i februar, til fordel for ADSL. Vet i all fall om 2 ISP'er jeg ikke skal ha.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

jaja - her sitter jeg som eier av en 2mbit SHDSL fra Kvalito... Magefølelsen min er litt merkelig, har nemlig snakket med dem igår og klaget på at kvaliteten på linjen ikke holder mål. Ingen av mine mållinger er i nærheten av 2mbit. Har tidligere vært Catch-kunde og der fikk jeg absolutt valuta for pengene...

 

Har vel bestemt meg for å gi dem litt tid for å se hva som skjer, men jeg tror nok at det nærmer seg slutten for Kvalito som min ISP. Blir spennende å se hva som blir utfallet av kanselleringen dersom det skjer...

 

 

God jul folkens :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...