Gå til innhold

Jumpstart av PSU


EC

Anbefalte innlegg

Her er det en grei guide på hvordan du starter en PSU utenom resten av maskinen. Det ligger også annen relevant informasjon om strømforsyninger der.

 

Setter denne tråden til sticky ettersom dette er et spørsmål som kommer opp veldig ofte.

Endret av Hårek
Fikset link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Takk for guiden. Når jeg skal teste elektronikk bruker jeg som oftest en gammel strømforsyning jeg har med egen knapp til å starte :).

LOL....samme her....de gamle strømforsyningene er så fine...med en sånn skikkelig knapp som sier "klikk" og ikke de nye faggy bryterene vi har idag! :grine:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette er jo noe alle egentlig bør vite.. Det står jo at det er PSON.. Den grønne ledningen som må kortsluttes til jord (har dog ikke sett siden siden jeg ikke vil bruke båndbredde på den atm). Men jeg har merket at det kommer en litt rar lyd ifra visse PSU når man starter dem slik. Hørte ikke helt hvor lyden kom ifra ,men jeg hadde nettop byttet kondensatorer på den powern og den virket 100% i en maskin eller en PSUtester (som tester alle spenningene) Selvbygget =) Uten alle disse rare lydene.. Noen som har noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Må bare spørre: ingen som vet hvordan jeg kan starte en eldre psu slikt? Fant en på en skraphaug hin dagen. Står 300w på den, men den har ikke de standardkontaktene som er på en vanlig atx-strømforsyning, den 10 pinners-kontakten som guiden står til. Lurer på om den virker. Grei til peltier etc?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...